فرهنگ و هنر

مهدی تارخ: بازی کردن مقابل برادرم از افتخارات بزرگ من است

مهدی تارخ در حاشیه آیین تشییع پیکر امین تارخ در گفت و گو با خبرنگار سینمایی کا 118اظهار داشت: چقدر جسارت می‌خواهد که یک برادر روبه روی برادر خودش که پیشکسوت و بزرگ و اعتبار سینمای ایران است بایستد و بازی کند بی‌آنکه تپق بزند.

وی به نقش های‌ امین تارخ در سینما و تلویزیون اشاره کرد و گفت:‌امین تارخ یک نفر نبود، شیخ مفید، بوعلی سینا، مادر و اسطوره سینما، تئاتر و تلویزیون رفت. بنای آن آموزشگاه و خشت خشت آن را امین ساخت.

مهدی تارخ افزود:‌ امین می‌گفت آمدیم و رفتیم، دوستی به جای سکه‌ای در جیب‌هایمان جای گرفت. گفت عزیزان من دیگر در تاریخ چنین جمعی تکرار نخواهد شد.

مهدی تارخ: بازی کردن مقابل برادرم از افتخارات بزرگ من است

برادرامین تارخ اظهار داشت: ۴۰ سال در عالم سینما، تئاتر و تلویزیون ادعا می‌کردم که بازیگری را بلدم اما در ۴ سال که در کارگاه بازیگری این عزیز مدیریت داخلی آنجا را داشتم تازه فهمیدم که از بازیگری هیچی نمی‌دانم و اول راه هستم.

مهدی تارخ افزود: یک کلمه از این بزرگوار یاد گرفتم که گفت بازیگری به نمایش گذاشتن یک شخصیت انسانی به وسیله انسان برای انسان است. همین یک جمله را یاد گرفتم تازه فهمیدم که از عالم بازیگری چیزی نمی‌دانم.

امین تارخ که دوشنبه هفته گذشته به علت نارسایی قلبی در یکی از بیمارستان های پایتخت بستری شده بود دقایقی قبل به دلیل ایست کامل قلبی درگذشت.

مراسم خاکسپاری امین تارخ امروز دوشنبه چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور جمعی از هنرمندان همچون مسعود کرامتی، رضا کیانیان، شبنم مقدمی، فاطمه معتمد آریا، عبدالجبار کاکایی، محمدمهدی عسگرپور، جمشید هاشم پور، حسن پورشیرازی، مجید قناد دزفولی، بهرام ابراهیمی و امیر آقایی برگزار شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا