فرهنگ و هنر

«مهر سینمای ایران» نباید تنها یک حرکت منطقه‌ای یا استانی باشد

فرهاد قائمیان در گفت وگو با خبرنگار سینمایی کا 118درباره پیامدهای مثبت برگزاری برنامه مهر سینمای ایران در سراسر کشور گفت: برگزار کردن رویداد سینمایی آن هم در همه استان‌ها، موجب تمرکززدایی از استان تهران می‌شود که بسیار حائز اهمیت است. ضمن آن‌ که هنرمندان هر استان انگیزه‌ای پیدا می‌کنند تا هنرشان را در استان محل زندگیشان در معرض نمایش بگذارند.

جذب هنرمندان استان‌ها، باعث می‌شود تولیدات و خروجی‌های بهتری در عرصه سینما داشته باشیمبازیگر فیلم سینمایی قارچ سمی (رسول ملی قلی پور ۱۳۸۰) اضافه کرد: مهر سینمای ایران نباید تنها یک حرکت منطقه‌ای یا استانی باشد؛ بلکه مسئولان هنری باید در این رویداد همکاری کنند و هنرمندان خوبِ هر استان را شناسایی و جذب کنند. به عقیده من، جذب هنرمندان استان‌ها، باعث می‌شود تولیدات و خروجی‌های بهتری هم در عرصه سینما داشته باشیم.

این بازیگر ضمن تاکید بر جذب هنرمندانِ استان‌ها بیان کرد: هنرمندان که در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارند، باید دیده شوند و از ظرفیت هنری آن‌ها استفاده شود. ما باید بستری را فراهم کنیم تا استعدادهای هنری شهرستان‌ها را وارد سیستم اصلی کنیم و تا جایی که من اطلاع دارم مهر سینمای ایران توانسته در این راه گام بردارد.

تعامل مدیران سینمایی و هنرمندان استان‌ها باعث پیشرفت هنر هفتم می شود

بازیگر فیلم سینمایی دعوت (ابراهیم حاتمی کیا ۱۳۸۷) ادامه داد: در هر جشنواره سینمایی، کارکرد شورای انتخاب یا هیات داوری این است که از بین چندین آثار و بخش‌های گوناگونِ کارگردانی، فیلمبرداری و سایر بخش ها برگزیدگانی را مشخص و اعلام کنند تا آن افراد با شناخته شدنشان جذب موسسه‌ها و نهادهای هنری کشور شوند و بتوانند آثار بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری بسازند. پیشنهاد من این است که حتی اگر هنرمندان هم نمی‌توانند در تهران فعالیت کنند، بهتر است کارشناسان تخصصی را به شهرستان‌ها اعزام کنیم تا فضای مناسبی برای رشد اهالی هنر ایجاد شود.

قائمیان تصریح کرد: تعاملی که اکنون بین مدیران سینمایی و هنرمندان استان‌ها در مهر سینمای ایران برقرار شده، می‌تواند به گونه‌ای پیش رود که در سال‌های بعدی شاهد پیشرفت هنر هفتم باشیم. در نهایت، برای رشد و ترقی نیاز به همکاری دو طرف داریم.

رویداد مهر سینمای ایران با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است. همچنان این رویداد در سراسر ایران در حال برپایی است و در روزهای آتی، شاهد برگزاری این رویداد در استان‌های دیگر خواهیم بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا