اقتصاد

مهمترین اصل در بحث رمز ارز و اقتصاد دیجیتال اعتماد دو طرفه است

مهمترین اصل در بحث رمز ارز و اقتصاد دیجیتال اعتماد دو طرفه است

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات الماس می گوید: آنچه که برای ما مهم است این است که یک اعتمادی را بین مشتریان خود در بحث فناوری اطلاعات ایجاد کنیم زیرا متاسفانه توسط بسیاری از افراد این اعتماد در بین مردم متزلزل شده است

پویان مرتضایی، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات الماس در حاشیه اولین نمایشگاه متاراد در گفتگو با خبرنگار کا 118 با اشاره به فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت فناوری اطلاعات الماس از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و در 3 حوزه به صورت اختصاصی فعالیت داریم که شامل برنامه نویسی، ساخت نرم افزار، برنامه نویسی در شبکه بلاکچین و برنامه نویسی در حوزه تجهیزات دیجیتالی فعالیت داریم.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما مهم است این است که یک اعتمادی را بین مشتریان خود در بحث فناوری اطلاعات ایجاد کنیم زیرا متاسفانه توسط بسیاری از افراد این اعتماد در بین مردم متزلزل شده است. گروهی بدون آنکه دانش کافی داشته باشند، قول‌هایی به مشتریان خود دادند که نتوانستند به آنها عمل کنند و همین مسئله باعث شد تا اعتماد مردم کاهش پیدا کند.

مرتضایی با اشاره به اینکه روش سفارش و ساخت نرم افزار و اپلیکیشن در ایران یک روش غلط و غیرعلمی است و غالبا براساس همین روش عمل می‌شود، گفت: اینکه فرد متقاضی به شرکتی مراجعه کند و تقاضای اپلیکیشن و یا نرم افزاری را برای یک هدف خاص بدهد روش درستی نیست.

وی ادامه داد: دانش و تخصص نرم افزار به ما می‌گوید که قبل از طراحی یک نرم افزار و یا اپلیکیشن فاز صفر آن را بررسی کنیم. طراحی فاز صفر به معنی این است که قبل از آنکه پروژه‌ای را شروع کنیم منابع انسانی و مالی آن را بررسی کنیم و از چه مسیری باید حرکت کنیم و از لحاظ اقتصادی و عملی کاملا پروژه بررسی شود.

مرتضایی گفت: در شبکه بلاکچین علاوه بر شبکه‌های قدیمی همچون اتریوم مشکلات این شبکه را شناسایی کردیم و به نوعی فعالیت کردیم که مشکلات وجود نداشته باشد. در حال حاضر کارمزدهای تراکنش‌ها برای مردم ایران بسیار بالا است. ما با انتقال برنامه نویسی، هوشمندسازی و انتقال آن به روی برنامه سولانا فعالیت‌ها را سریعتر انجام بدهیم ضمن آنکه کارمزد کمتری بگیریم.

وی ادامه داد: ما هیچ انتظاری برای حمایت نداریم زیرا ما در حال همکاری با خارج از کشور هستیم و علاقه زیادی داریم که خدمات خود را در داخل نیز ارائه کنیم. البته ارزآوری را نیز انجام می‌دهیم.

مرتضایی افزود: در هیچ کجای دنیا دولت حمایت‌های کلان را انجام نمی‌دهد بلکه فعالان ابتدا خود را اثبات می‌کنند و توانایی‌های خود را نشان می‌دهند و بعد از آنها حمایت می‌شود و امروز دولت باید به نیازهای اساسی مردم توجه کند.

وی ادامه داد: آنچه که در ایران درباره فضای نرم‌ افزار و کریپتوکارنسی صدق نمی‌کند و وجود ندارد، نبودن کامیونیوتی و عدم ارتباط با یکدیگر است و هر شرکتی برای خودش کار می‌کند و هیچ شرکتی خدمات اوپن‌سورس را ارائه نمی‌کند.

خبرنگار علی زادمهر ،سارا جم

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا