فرهنگ و هنر

موضع حوزه هنری نسبت به موسیقی آغوش‌باز است

معاون هنری حوزه هنری با تاکید بر اینکه «حوزه هنری» نسبت به موسیقی موضع با آغوش‌باز دارد، گفت: از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست.

به گزارش کا 118 به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان تهران، ویژه برنامه‌ «نغمه‌های عاشورایی» با اجرای گروه کُــر «شباهنگ» (فرهنگیان) به همت حوزه هنری استان تهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) به‌مدت دو شب در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری در حاشیه اجرای گروه کُـر شباهنگ، هنر دینی و آیینی را یکی از نمودهای اصلی هنر متعهد دانست و با تاکید بر اینکه در طول تاریخ برای جاودانه کردن مفاهیم از زبان هنر بهره گرفته شده است، گفت: یکی از اتفاقات جاودانه تاریخ، قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است که با مسیری که ایشان با بذل جانشان رقم زدند، جاودانه شد.

او به تلاش اصحاب هنر برای جاودانه و مانا کردن قیام حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و ادامه داد: یکی از زیباترین جلوه‌های هنری هنرمندان برای جاودانه کردن قیام امام حسین(ع) در عرصه نواها و آواهای عاشورایی رقم خورده است که به قیام حضرت ادای دین کرده است.

معاون هنری حوزه هنری به اجرای گروه کُــر «شباهنگ» اشاره و درباره اجرای این گروه عنوان کرد: قطعاتی که توسط این گروه اجرا شد از جمله‌ زیباترین کارهایی بود که بنده در این سال‌ها در موضوع عاشورا می‌شنیدم و توسط یک گروه هماهنگ، متعهد و هنرفهم که برخاسته‌یِ یکی از اصیل‌ترین مناطق ایران یعنی دشت ۱۵خرداد ورامین بود، اجرا شد.

فروزانفر با تاکید بر اینکه موسیقی، ترانه و آوا یکی از نمادها و بروزهای اصلی عرصه هنر است، افزود: در طول تاریخ پایتخت و لنگرگاه نواهای عاشورایی سرزمین ایران بوده است که از شمال کشور تا منطقه آذربایجانان، خراسان، کویر مرکزی، جنوب کشور و بوشهر، خرمشهر و آبادان، کردستان و لرستان و دیگر نقاط هرجا که نگاه می‌کنیم همگی آواهای عاشورایی متمایز و ریشه‌دار دارند.

وی به تلاش اصحاب موسیقی برای ادای دین به موضوع عاشورا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه امروزه با یک میراث ارزشمند در حوزه موسیقی عاشورایی روبرو هستیم، گفت: قطعا یکی از مهم‌ترین ابزارهای اصحاب هنر برای ترویج مفاهیم حسینی و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) موسیقی نواحی و ترانه است.

فروزانفر به رویکرد حوزه هنری نسبت به موسیقی پرداخت و با بیان اینکه خود را متولی هنر متعهد می‌دانیم، ادامه داد: از هر هنری که بتواند به هنر آیینی، دینی و ملی ایران اسلامی خدمت کند، حُسن استفاده و نهایت بهره را خواهیم برد. بخاطر همین یکی از باسابقه‌ترین، ریشه‌دارترین و اصیل‎ترین مراکز حوزه هنری که مرکز موسیقی آن است در حوزه‌های ترانه، موسیقی، آواها و نواهای بومی و سرود حرف برای گفتن دارد و موضع حوزه هنری نسبت به موسیقی یک موضع با آغوش‌باز و با استقبال است و از موضوع موسیقی هیچ‌وقت عقب ننشسته‌ایم و عقب نخواهیم ‌نشست.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا