فرهنگ و هنر

میزبانی از زوار اربعین با ۷۰ خادم در موکب جواد الائمه (ع)

مدیر کانون فرهنگی هنری و موکب جوادالائمه (ع) با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس برای ششمین سال متوالی است که در کنگره عظیم اربعین حسینی موکب برپا می‌کند، اظهار کرد: موکب جوادالائمه (ع) در شهر کاظمین، شارع امام علی (ع) در فضایی بالغ بر سه هزار متر به زوار حسینی خدمت می کند.

به گزارش کا 118، «مهدی رجب‌پور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)،افزود: اسکان برادران و خواهران زائر، پذیرایی از زوار و برپایی مراسم روضه و زیارت عاشورا از دیگر فعالیت‌های موکب جوادالائمه (ع) خواهد بود.

وی ادامه داد: موکب جوادالائمه (ع) با ۷۰ خدمه متشکل از ۴۰ نفر ثابت و ۳۰ نفر شناور، به صورت شبانه روزی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و از ۱۸ تا ۲۸ شهریور نیز فعالیت دارد، اکنون نیز اعضای گروه پیشرو در کاظمین مستقر هستند تا مقدمات پذیرایی از زوار موارد مرتبط با موکب را آماده کنند.

رجب‌پور در ادامه با تاکید نسبت به همراهی با برادران عراقی که به عنوان میزبان کنگره عظیم اربعین حسینی به زائران خدمت می کنند، افزود: سال گذشته در راستای تحقق این هدف، برنامه پذیرایی از زوار را به صورت مشترک با نوجوانان ایرانی و عراقی برگزار کردیم که بسیار مورد توجه و استقبال واقع شد؛ امسال نیز در نیل به این هدف در نظر داریم با مردم عراق و افراد داوطلب این رویکرد را در راستای خدمت به زائران به صورت مشترک داشته باشیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از نهادهای مختلف از جمله، ستاد عتبات عالیات، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مراکز رسیدگی به امور مساجد استانها، شهرداری مشهد و … تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از زوار اربعین عازم کاظمین می‌شوند، درخواست می کنم مسئولان زیربط و خیرین توجه بیشتری به موکب‌های این شهر داشته باشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا