فرهنگ و هنر

میزخدمت شعبه ای از سیره حکمرانی علوی است

کا 118/قم حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاریها ضمن گرامی داشت هفته دولت ایجاد میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه را تمسک به سیره علوی برای خدمت به مردم دانست.

حجت الاسلام حمید نیکزاد امروز هشتم شهریورماه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که هفته دولت یاد آورخدمات ماندگارشهیدان رجایی و باهنردر نخستین سالهای استقرار نظام جمهوری اسلامی است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن دولتمردان تاریخ ساز به مناسبت یکی از اقدامات خوب دولت مردمی سیزدهم، ضرورت توسعه و توجه به این اقدام مبارک با الهام از روایتی نورانی از حضرت امیر علیه السلام را یاد آور شد.

رکورد سفرهای استانی دولت مردمی

وی بیان کرد: امسال به مناسبت هفته دولت رکورد سفرهای استانی دولت مردمی از بدو انقلاب اسلامی تا کنون شکسته شد و اعضای  سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی در یک روز ۳۱ سفراستانی را به نام خود ثبت کردند تا بر عهدی که با مردم بسته اند راسخ تر از گذشته قطار تحول در نظام اسلامی را سرعت بخشند، با اندکی تامل در سیره پیامبراسلام صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام، همان گونه که انتظار میرفت برنامه این دولت بر گرفته از سیره امام علی علیه السلام است که در نامه شصت و هفت نهج البلاغه بـه قُثَم بن عباس که عامل حضرت در مکه بـود، می فرماید “… لایَکُنْ لَک إلَی النّاسِ سَفیرٌ إلّا لِسانَک و لاحاجِبٌ إلّا وَجهَک”میان تو و مردم رابطی جز زبانت و پرده‌ای جز چهره‌ات نباشد.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: این مهم راز موفقیت هر دولتی است و به گواه تاریخ دولت ها و حاکمانی که به مردم و جامعه پیرامون خودپشت کرده و براسب چموش قدرت سوار شده اند، محکوم به سرنگونی و اضمحلال بوده اند و بر این اساس امامین انقلاب که تربیت شده مکتب امام علی علیه السلام هستند و کلام شان تالی تلو کلام معصوم است، با دور اندیشی و تمسک به سیره پیامبر رحمت و اهل بیت علیهم السلام، همواره مسئولان را به حضور در بین مردم توصیه نموده اند، تا با دیدار چهره به چهره حقایق و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده و چاره اندیشی کنند.
 

فرصت عبادت برای مسئولان

وی تصریح کرد: دایر شدن میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور در هفته ای که گذشت، نوید بخش اعتماد مردم به مسئولانی است که امانت دار آنان هستند و علاوه بر اطلاع از مشکلات آنان و تلاش برای رفع آن، باعث اطمینان خاطر ولی نعمتان انقلاب اسلامی خواهد بود. پیامبراسلام صلی الله علیه وآله این گونه خدمات را به عبادت تعبیر نموده و می فرمایند؛ مَن قضی لأخیهِ المُؤمِنِ حاجَةً کانَ کَمَن عَبَدَاللَّهَ دَهرَهُ. کسی که حاجت برادر مؤمن خود را برآورده سازد، مانند کسی است که عمر خود را به عبادت گذرانده باشد.

تزریق روحیه امید و نشاط

مشاور عالی وزیر تأکید کرد: از دیگر برکات حضور مسئولین در بین مردم تزریق روحیه امید و نشاط و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای صاحبان آن است، یکی از مظلومیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی عدم تبیین صحیح دستاوردهایی است که در پرتو عمل به دستورات اسلام به دست آمده که علی رغم دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب امروزه نام ایران بر قله های آبادانی، پیشرفت علم  و توسعه زیرساخت در عرصه های مختلف موجود می باشد اما این تعالی درلابلای دسته بندی های سیاسی و اختلاف دید گاهها  مورد بی مهری قرار گرفته است، بر این اساس حضرت امام خمینی “ره” هموراه بر اطلاع رسانی خدمات جمهوری اسلامی به مردم  تاکید داشتند ومی فرمودند؛ “من کراراً به متصدیان امورعرض کرده‌ام کارهایی که انجام داده‌اید با آن حجم بسیار، به ملت بازگو کنید؛ آنچه عمل کرده‌اید به مردم بگویید. حجم کاری که جمهوری اسلامی برای طبقه ضعیف و مستضعفان کرده، حجم بزرگی است که در طول سلطنت این پدر و فرزند خَلَف  حاصل نشده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف و بدون اغراق دستاوردهای نظام  تاکید داشته اند. ضرورت این مهم به قدری است که معظم له بحث جهاد  تبیین را برای مبارزه با شبهه افکنان و معاندان که همواره با امپراطوری رسانه ای میخواهند عظمت های مردم و نظام اسلامی را نادیده گرفته و مایه یاس و نا امیدی جامعه اسلامی شوند مطرح می کنند و ضمن گلایه از کم‌کاری در معرفی این دستاوردها، می فرمایند؛ “انقلاب اسلامی توانست چهره کشور را از یک کشور عقب‌مانده‌ی علمی و طُفیلیِ سیاسی قدرتها و از نظر اقتصادی وابسته، به یک کشور آزاد، مستقل، عزیز، سربلند، آبرومند و برخوردار از موفقیت‌های بزرگ علمی تبدیل کند”.

حجت الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: امید آنکه ابتکار دولت خدمتگزار و مردمی در ایجاد میزخدمت در مصلاهای نماز جمعه منشا برکات وگره گشایی از مردم شده و به تریبون دوطرفه مردم و مسئولان تبدیل شود تا دو مقوله مهم خدمت بی منت ونیز تبیین دستاوردها به صورت چهره به چهره انجام شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا