فرهنگ و هنر

نخستین جشنواره شعر جنوب‌شرق ایران با گویش محلی فراخوان داد

به گزارش روز چهارشنبه کا 118به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بر اساس این فراخوان جشنواره در سه بخش شعر با گویش محلی ( موضوع آسیب های اجتمایی)، شعر با گویش محلی ( آزاد ) و بخش ویژه جشنواره شعر با گویش محلی (ایثار و شهادت و مقاومت) برگزار می شود.

براساس این فراخوان هر شاعر حداکثر می تواند سه اثر به جشنواره ارسال و شاعران بدون محدودیت سنی می توانند در جشنواره شرکت کنند. ارسال آثار در همه سبک ها و قالب های شعری بلامانع است و آثار ارسالی نباید تاکنون در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشد.

طبق این فراخوان آثار منتخب در مجموعه شعری توسط دبیرخانه چاپ و توزیع می شود و داوران هم از بین هنرمندان پیشکسوت و تحصیل کرده توسط شورای سیاستگذاری جشنواره انتخاب می شوند.

شاعران و هنرمندان می توانند تا ۲۰ آبان آثار خود را از طریق ایمیل roodbarjonoob۴۰۱@gmail.com  یا لوح فشرده به آدرس استان کرمان، شهرستان رودبار جنوب، شهرک صدر، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار جنوب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نخستین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی ۹ آذر ۱۴۰۱ در شهرستان رودبار جنوب برگزار می شود و هدف از برگزاری این جشنواره که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان انجام می شود، شناخت استعدادهای موجود در این خطه از کشور در عرصه شعر محلی و افزایش همبستگی و پیوستگی بین شاعران و سخنوران چیره دست ردیف و قافیه ذکر شده است.

در منطقه جنوب شرق ایران گویش های سردسیری و گرمسیری، بلوچی و سیستانی، بندری و رودباری در لهجه های مختلف وجود دارد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نخستین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی می توانند با شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۳۵۸۷۲۳۰ تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا