فرهنگ و هنر

نخستین موزه آموزشی کشور در تنکابن مازندران افتتاح شد

به گزارش یکشنبه کا 118از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر افزود: این موزه همزمان با هفته مازندران و در محل دبستان سروش ٢ راه اندازی شده است.

وی ضرورت پرورش هویت‌ ملی‌ و اسلامی‌ _ ایرانی در بین نسل‌های جدید و دانش آموزان را از اهداف ایجاد موزه‌های آموزشی برشمرد و ادامه داد: این موزه بیانگر گوشه‌ای از مفاخر و غنای فرهنگی، هنری ، ادبی، آموزشی و تربیتی  منطقه بوده و به نوعی شناسنامه آموزشی شهرستان تنکابن است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برخلاف تصور رایج که موزه‌ها را محلی برای به نمایش گذاشتن آثار تاریخی می‌دانند، موزه یک مکان آموزشی و یکی از بزرگترین رسانه‌های گویا و موثر در فضای جامعه است که که اقبال عمومی دارد.

برزگر با بیان این که موزه‌ها در مبحث توسعه گردشگری و ماندگاری مسافر نقش اساسی دارند، تصریح کرد : در دنیا موزه‌هایی وجود دارد که خود به تنهایی به بهانه‌ای برای سفر و جابه جایی مسافر تبدیل شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نخستین موزه آموزشی کشور به دبستان غیر دولتی سروش ۲ در خیابان مطهری_جنب مسجد ساعد تنکابن مراجعه کنند.

استان مازندران پیش از این دارای ۱۸ موزه تاریخی بود که از این تعداد ۹ موزه فرهنگی – تاریخی دولتی ، ۶ موزه خصوصی و ۲ پایگاه فرهنگی و تاریخی هستند.

بر اساس آخرین گزارشات در حال حاضر ۲۰ هزار قلم اثر منقول در خزانه میراث فرهنگی مازندران موجود است که ۱۶ هزار قلم از آنها در استان ثبت و برایشان پرونده تشکیل شده است که از این تعداد قرار است یکهزار شی در موزه کلبادی نمایش داده شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا