فرهنگ و هنر

نویسنده و پژوهشگر سقزی دارفانی را وداع گفت 

به گزارش کا 118، عمـر فاروقـی فرزند مرحوم ماموستا ملا محمد صالح اول بهمن ماه سال ۱۳۲۵در یکی از روستاهای بخش سرشیو سقز متولد شد.

وی بیشتر عمر خود را به تالیف کتاب‌ها و نوشتن مقالات متعدد پرداخت و  کتاب‌های او نیز در ۲ حوزه ادبیات و تاریخ دسته‌بندی می‌شوند.

آنچه از این نویسنده و مترجم برجسته کرد به عنوان مورخ برجا مانده است از معتبرترین منابع برای تحقیق در مورد کردستان و به ویژه شهر سقز به شمار می رود.

پیکر این نویسنده و پژوهشگر برجسته سقزی که شامگاه چهارشنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ در شهر سقز دارفانی را وداع گفت روز پنجشنبه به خاک سپرده می شود.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان
 
علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت درگذشت این نویسنده، پژوهشگر و نمایشنامه نویس نامدار سقزی پیام تسلیتی با این مقدمه صادر کرد که ” اردیبهشت ماه سال جاری همراه با جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی شهر سقز با مرحوم عمر فاروقی نویسنده، پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس نامدار سقزی در منزل ایشان دیدار و عیادت و از نزدیک با افکار و اندیشه‌های ارزشمند آشنا شدم، بی نهایت از این دیدار و بودن با این نویسنده فرزانه احساس خوشحالی کردم.

تا پاسی از نیمه شب از سخنان و خاطرات دوران زندگی فرهنگی این پژوهشگر تاریخ کردستان و شهر سقز بهره مند شدم. “

هم اکنون با دلی پر از حسرت و تاسف از درگذشت این فرزانه عرصه فرهنگ کردستان غمگین شده و ضمن تسلیت به خانواده گرامی ایشان، این ضایعه دردناک را به جامعه فرهنگ و هنر شهرستان سقز و استان کردستان تسلیت عرض می کنم.

برای آن سفر کرده فرزانه رحمت و غفران واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل را آرزومندم، از خداوند منان خاضعانه تقاضامندم با اولیا و انبیا محشور گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا