فرهنگ و هنر

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان پایان یافت

به گزارش خبرنگار اعزامی کا 118، بیش از ۵۱ هنرمند در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، خطاطی و نقاشی‌خط، سفالگری، مشبک فلز و فیروزه‌کوبی، دوخت و دوز با نخ و پنبه، بافت فرش و گلیم، شاهنامه‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گروه‌های مختلف موسیقی کلاسیک و پاپ گروه شهپر در هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان به هنرنمایی پرداختند.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی و زلفیه دولت‌زاده، محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران  ۹ آبان ماه جاری افتتاح و پس از برگزاری یک هفته چشمگیر و پرمحتوا به کار خود پایان داد.

علاوه بر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، شهرهای خجند، باختر، کولاب و حصار نیز از دیگر شهرهایی بودند که روزهای فرهنگی و هنری ایران در آنها ادامه یافت.

همچنین دستاوردها، آثار تولیدی و خلق شده هنرمندان ایرانی به نمایندگی چند گروه هنری در معرض نمایش مردم هم زبان، هم فرهنگ، همدل و ….قرار گرفت. 

همزمان با برگزاری ایام فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، محمد مهدی اسماعیلی نیز علاوه بر حضور در آیین گشایش این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری و بین المللی، با چندتن از مقامات و مسئولان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از برج استقلال و چند آثارخانه (موزه)، حضور در محفل شب شعر با شاعران دو کشور و … از دیگر برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به تاجیکستان بود.

محمود سالاری معاون امور هنری، اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام بصیرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اسماعیلی را در این سفر همراهی کردند.

محمد تقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان و شماری از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز همراه و همگام با روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا