فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ: هدف دشمن، زدن ریشه‌های انقلاب است

به گزارش کا 118، محمدمهدی اسماعیلی، پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: دشمن تاب تحمل پیشرفت های جمهوری اسلامی را ندارد، لذا امروز با تمام توان آمده و جنگ احزاب را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

وی اظهار داشت: درگیری غرب با جمهوری اسلامی، نزاع با تمدن و عظمت اسلام و انقلاب اسلامی است و دشمن تروریست به دنبال توقف مسیر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را، که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از خادمان و زائران این آستان متبرک شد، محکوم کرد و گفت: همانطور که خون شهدای حادثه هفتم تیر، منافقان کوردل را رسوا کرد، خون این شهیدان مظلوم نیز دشمنان و گروه های تروریستی را رسوا خواهد کرد.

اسماعیلی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته پیشرفت های فراوانی در عرصه های مختلف حاصل شده است که در این راستا نهضت جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی امری ضروری و مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماموریت اصلی این وزارتخانه صیانت از انقلاب و حفظ ثمرات آن است و ارائه فعالیتهای فرهنگی و هنری نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود طرح های نیمه تمام در حوزه فرهنگ و هنر کشور گفت: اولویت ما در دولت سیزدهم تکمیل این طرح هاست چنانکه طی یک سال گذشته طرحهای نیمه تمام در ۱۲ مرکز استان، تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

اسماعیلی گفت: در همین راستا سه مجتمع‌ فرهنگی و هنری در شهرستان های داورزن، جوین و جغتای در راستای خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر مردم این مناطق تکمیل می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به شهرستان سبزوار در آیین پایانی دوازدهمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و بازشناخت نثر فارسی در دانشگاه حکیم سبزواری شرکت کرد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری، بازدید از آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزواری و استاد حمید سبزواری و شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی از جمله برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان سبزوار بود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا