فرهنگ و هنر

وزیر میراث فرهنگی: حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است

به گزارش کا 118سید عزت الله ضرغامی روز شنبه در جریان بازدید از ظرفیت های گردشگری شهر تفت استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: تفریح، سرگرمی و ظرفیت های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است که متاسفانه در کشور ما به این موضوع کم توجهی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در حوزه های گردشگری و بویژه تفریحی و سرگرمی سرمایه‌گذاری کنند مشوق ها و تسهیلات خوبی دریافت می کنند تا فعال شوند.

وی ظرفیت یزد را به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اخلاقی ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه هر کس در این استان سرمایه گذاری کند پشیمان نمیشود، تصریح کرد: یزد به لحاظ سابقه تمدنی و دینی الگوی ایرانی است و ما به این استان در مورد تسهیلات و تشویقات در حوزه گردشگری توجه ویژه داریم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: در این استان در کنار ارزش های معماری، ویژگی های رفتاری و زندگی مسالمت آمیز ادیان مذهبی هم زبانزد است.

وی باغشهر تفت را در زمره باغشهرهای خوب کشور دانست و یادآور شد: یکی از محیط هایی که می تواند مقصد گردشگران باشد همین کوچه باغها و باغشهرهاست که گردشگران از این مناظر طبیعی دیدن و لذت ببرند.

در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه هایی میشود که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوندضرغامی ادامه داد: در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه هایی میشود که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوند.

وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، مشوق های خوبی را برای داوطلبان سرمایه گذاری در حوزه مختلف میراث فرهنگی در نظر گرفته است که مهمترین آن اعطای تسهیلات بانکی است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

بازدید از خانه های تاریخی، قلعه ها، تکیه ها، حسینیه، زورخانه و کوچه باغهای تفت از دیگر برنامه های وزیر میراث فرهنگی در سفر یکروزه به استان یزد است.

سید عزت الله ضرغامی همچنین از شهرک سفال، کارگاه زیلوبافی، نارین قلعه و مجموعه شاه عباسی شهرستان میبد هم بازدید می کند.

تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا