کارگری

وعده‌ی فرمانداری برای حل مشکلات کارگران تولی پرس

وعده‌ی فرمانداری برای حل مشکلات کارگران تولی پرس

تعدادی از کارگران شرکت تولی پرس قزوین که روز گذشته دست به اعتراض صنفی زده بودند، ظهر امروز چهارشنبه (دوازدهم مرداد ماه) از وعده فرماندار برای پیگیری مطالباتشان با حضور در کارخانه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار کا 118، به گفته تعدادی از کارگران کارخانه تولی پرس قزوین، تجمع روز گذشته (سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه) کارگران تولی پرس در اعتراض به ممانعت از ورود شمار زیادی از همکاران که برای پیگیری مطالبات صنفی خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند، صورت گرفت که در نهایت به درگیری منجر شد.

یکی از کارگران درباره حواشی اعتراض روز گذشته خود و همکارانش به کا 118 گفت: به دنبال بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات سه ماهه کارگران و نارضایتی از وضعیت موجود کارخانه، تعداد زیادی از همکاران برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند. حین برگشت مدیریت کارخانه به واحد حراست کارخانه دستور داده بود مانع ورود کارگران به محل کار خود شوند که در نتیجه منجر به درگیری با مدیریت و عوامل حراست کارخانه شد.

او با بیان اینکه در این خصوص امروز جلسه‌ای در استانداری قزوین در حال برگزاری است و همزمان فرماندار شهر صنعتی الوند در محل کارخانه حاضر شده و با کارگران صحبت کرد، افزود: تأخیر در پرداخت حقوق یکی از مطالبات جدی کارگرانی است که از اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند، ضمن اینکه سرویس رفت و آمد و غذای کارگران هم قطع شده است.

این کارگر با بیان اینکه بعد اعتراض روز گذشته کارگران کارفرما مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرده است، افزود: حق بیمه از دیگر مطالبات این کارگران است که چندین ماه به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا