کارگری

وعده‌ی مجلس برای ورود اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی به صحن/ بررسی بیمه کارگران در مردادماه

وعده‌ی مجلس برای ورود اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی به صحن/ بررسی بیمه کارگران در مردادماه

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: طبق وعده کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در مردادماه به صحن علنی مجلس می‌آید.

به گزارش خبرنگار کا 118، اکبر شوکت (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی) در خصوص زمان ورود اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی به صحن علنی مجلس می‌گوید: طبق وعده کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در مردادماه به صحن علنی مجلس می‌آید. 

شوکت افزود: از هیئت رئیسه‌ی مجلس خواهش می‌کنیم جلوی ظلم کارفرمای بخش ساختمان که دهه‌هاست بر حق کارگران ساختمانی روا می‌دارند را بگیرند. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: این شغل یکی از سخت‌ترین مشاغل در دنیاست. در ایران ۵۰درصد از حوادث کار مربوط به یک و نیم میلیون کارگر ساختمانی و ۵۰درصد باقی مربوط به ۲۰میلیون شاغل دیگر است. با این وجود بیمه‌ی این کارگران با مشکل مواجه است. 

این فعال کارگری ادامه داد: کارفرمایانِ بخش ساختمانی از ثروتمندترین افراد جامعه هستند و کارگر ساختمانی هم از کسی صدقه نمی‌خواهد بلکه به دنبال حق قانونی و اولیه‌ی خود است. 

شوکت گفت: چرا باید رایزنیِ کارفرماهای بخش ساختمانی سبب شود این طرح تا این حد به عقب بیفتد. این ظلم در حق کارگران ساختمانی است و ما از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنیم به این موضوع خاتمه دهند تا تامین اجتماعی هم بهانه‌ای برای قطع بیمه کارگران ساختمانی نداشته باشد. 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بیان کرد:  الان حدود ۶۰۰هزار کارگر ساختمانی بیشتر بیمه نیستند در حالیکه دو سال پیش تعداد آن‌ها به یک میلیون نفر رسیده بود. همچنین نزدیک به چندصدهزار کارگر پشت نوبت بیمه هستند که در این مدت به دلیلِ فوتِ آنها خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا