فرهنگ و هنر

پدر شهیدان والامقام «احمدی» به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش کا 118از بنیاد شهید و امور ایثار، پیکر مطهر پدر شهیدان احمدی، امروز شنبه ۱۴آبان ماه، ساعت ۱۴:۳۰ در شهر شریفیه (شریف‌آباد) همجوار گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

در پی درگذشت پدر این شهیدان بزرگوار، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، این ضایعه‌ غم‌بار را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت کرد.

شهید طاهر حنیفه احمدی، دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۰ در روستای چاله از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد، پدرش حسن، کشاورز بود و مادرش ام‌لیلا نام داشت و تا اول دبیرستان درس خوانده بود این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت، هفدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شکم شهید شد مزار مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

 شهید محمدحنیفه احمدی نیز سوم شهریور ماه سال ۱۳۴۱ در روستای چاله به دنیا آمد، تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت وی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ سه روز پس از شهادت برادرش در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

در بخشی از وصیت‏نامه این شهید بزرگوار آمده است: « پدر و مادر عزیز و اهل خانواده محترم! برای من گریه نکنید چون کسی نبود که برای سرورم حسین(ع) مجلس ختمی بگیرد، برایم مجلس ختم بگیرید برای مظلوم کربلا گریه کنید.»
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا