فرهنگ و هنر

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی شهادت زوار حرم شاهچراغ در شیراز

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی شهادت مظلومانه تعدادی از زائرین حرم مطهر احمد بن موسی (شاهچراغ) در حمله تروریستی شب گذشته در شیراز را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ پس از حادثه تروریستی شامگاه گذشته در حرم مطهر  احمد بن موسی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از عاشقان اهل بیت در حرم شاه چراغ شد پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

سوره ابراهیم آیه ۴۷

بازهم صدای مظلومیت عاشقان آل الله این بار در صحن و سرای حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام پیچید تا در گذرگاه دیگری  از مسیر متعالی انقلاب خمینی کبیر گواهی بر گفته آن پیر فرزانه باشد که بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود.

جریان تکفیر و دروغ شب گذشته صحن و سرای شاهچراغ، این مامن و ماوای دل مردم شیراز و ایران را به خون پاک زن و مرد و کودک مظلوم رنگین کرد. این جنایت کوردلانه از سوی کژفهمان دین و دشمنان این مرز و بوم نشان از  عدم شناخت سیره و سلوک مردمان این سرزمین دارد، آن زمان که به خیال خام خود، خاک بر چهره خورشید می پاشند، بی آنکه بدانند در قاموس مردمان این سرزمین  شهادت افتخاری است بس عظیم. 

اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر حضرت ولیعصر اروحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف کشورمان و همچنین خانواده های داغدار این حادثه تروریستی تبریک و تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای حرم  شاهچراغ، همنشینی با سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را مسالت می نمایم.

دلنوشته وزیر فرهنگ در پی وقوع حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جدیدترین یادداشت‌ خود در فضای مجازی به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) و به شهادت رسیدن جمعی از زائران حرم مطهر احمد بن موسی(ع) واکنش نشان داد که به شرح زیر است: 

«سلام بر مکتب شهادت “بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود

ردای سرخ شهادت بر قامت استوار زائران حرم شاهچراغ علیه السلام مبارک

خون پاک این عزیزان، پرچم هدایت خواهد شد.»

زمان اذان مغرب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه، در یک عملیات تروریستی در  سومین حرم اهل بیت در ایران، شاه‌چراغ ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر زخمی  شده‌اند که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا