فرهنگ و هنر

پیشنهاد برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در پاکستان/ دعوت از وزیر فرهنگ ایران برای سفر به اسلام آباد

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به ترکیه سفر کرده است، در حاشیه اجلاس با خانم مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی جمهوری پاکستان دیدار و گفتگو کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: فرهنگ و تاریخ مشترک ما و پاکستان منجر به شکل گیری اهداف مشترک بین دو کشور شده و همکاری های رسانه ای، فرهنگی و هنری می تواند به تعمیق این روابط کمک کند. 

اسماعیلی با اشاره به ساخت فیلم سینمایی اقبال لاهوری یادآور شد: در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بخش های اطلاع رسانی،حوزه های فرهنگی و هنری چون سینما، تئاتر، موسیقی و.. می تواند زمینه های گسترش همکاری های فرهنگی را تقویت کند و ساخت فیلم سینمایی اقبال لاهوری یکی از شاخص ترین این برنامه هاست. 

وی افزود: این آمادگی کاملا در ما وجود دارد تا تولیدات مشترک بیشتری را داشته باشیم. همچنین برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی از دیگر اقدامات از این دست است. هم اکنون که در حال مذاکره هستیم، جشنواره فیلم کوتاه در تهران با حضور فیلمسازان جوان و بااستعداد ما در حال برگزاری است. در کشور ما سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم بلند سینمایی و چند برابر آن فیلم کوتاه و مستند ساخته می شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از وزیر پاکستانی دعوت کرد تا در آیین‌ نوروز سال آتی در کشورمان حضور یابد. 

وزیر اطلاع رسانی جمهوری پاکستان نیز در این دیدار گفت: روابط بسیار در هم تنیده ای بین ایران و پاکستان وجود دارد که ریشه های فرهنگی باعث آن شده است. 

خانم مریم اورنگزیب ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم در ایران را دنبال می کنیم و از فیلمسازان شما دعوت می کنیم تا به پاکستان سفر کنند. 

وزیر اطلاع رسانی پاکستان خاطرنشان کرد: توریسم هنری و سینمایی از امور مورد تاکید ماست و معافیت های مالیاتی هدفمند دارد. اگر ۷۰درصد یک فیلم در پاکستان تولید شود از این معافیت برخوردار می شود و فیلمسازان ایرانی می توانند از این امکان استفاده کنند.

در پایان این دیدار وزیر اطلاع رسانی جمهوری پاکستان، از دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر رسمی به پاکستان دعوت کرد.

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه در استانبول برپاست.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره آن در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا