کارگری

چرا تامین اجتماعی برای پرداخت یک حق مسلم پرستاران تبلیغ می‌کند؟ / «فوق‌العاده خاص» پرداخت نشد!

چرا تامین اجتماعی برای پرداخت یک حق مسلم پرستاران تبلیغ می‌کند؟ / «فوق‌العاده خاص» پرداخت نشد!

یک فعال صنفی پرستاران از تبلیغات سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار کا 118، مجید توکلی (عضو خانه پرستار) از تبلیغات اخیر سازمان تامین اجتماعی بابت پرداخت به پرستاران زیرمجموعه‌ی خود انتقاد کرد.

او گفت: اخیراً رسانه‌ها از زبان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نوشتند که «فوق‌العاده خاص به حساب کارکنان درمانی واریز شده است» در حالیکه این مساله صحت ندارد.

توکلی با بیان اینکه هر پرداختی به جامعه‌ی پرستاری کشور مدام در بوق و کرنا می‌شود، افزود: آنچه سازمان تامین اجتماعی بعد از دو سال تاخیر و عقب ماندگی از سایر نهادها، در حال پرداخت به کادر درمان خود است، آیتم فوق‌العاده ویژه است و آنچه کارکنان بهداشت و درمان شاغل در وزارت بهداشت به دنبال آن هستند، آیتم  فوق‌العاده خاص است. این دو آیتم و زمان برقراری و مورد مطالبه قرار دادن آنها با هم متفاوت است.

او افزود: بهتر است روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اصلاحیه صادر کند تا نه کارکنان تامین اجتماعی و نه کارکنان وزارت بهداشت، با سوالاتی که برایشان پیش می‌آید، سر در گم نشوند.

به گفته‌ی این فعال صنفی پرستاران، پرداخت حق مسلم پرستاران و یک آیتم حقوقی ساده، افتخار برای مدیران محسوب نمی‌شود؛ بهتر است بدانند که پرستاران علیرغم جانفشانی‌های بسیار و هزینه‌های سنگینی که در دوران کرونا داده‌اند، همواره از ابتدایی‌ترین حقوق قانونی خود محروم مانده‌اند؛ فرقی هم ندارد در کدام بخش مشغول به کار باشند، چه در زیرمجموعه‌ی وزارت بهداشت، چه در بخش خصوصی و چه در مراکز ملکی تامین اجتماعی.

توکلی در پایان گفت: انتظار داریم حقوق قانونی پرستاران بدون تبلیغات و بزرگنمایی، سروقت و مرتب پرداخت شود؛ شغل پرستاری یکی از دشوارترین و هزینه بارترین مشاغل است و پرستاران نباید این‌چنین مورد بی‌مهری و تبعیض واقع شوند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا