فرهنگ و هنر

چهره‌های ادبی موجب پیوستگی فرهنگی کشورمان با سایر ملل هستند

به گزارش کا 118،  علیرضا دلخوش، روز پنجشنبه در آیین افتتاح هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا که در سالن مجتمع آموزشی و فرهنگی بوتراب شهرستان خوی در حال برگزاری است با بیان اینکه شمس و مولانا از ذخایر ارزشمند فرهنگی جهان هستند، گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به پاسداست مفاخر فرهنگی کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در صدد است تا ظرفیت‌های بالا و با ارزش فرهنگی کشور را در دنیا معرفی کند، اظهار کرد: از این طریق تمدن ایرانی اسلامی به صورت مطلوب و مناسب به همه مردم دنیا شناسانده خواهد شد.  

دلخوش بابیان اینکه شمس و مولانا گنجینه‌های معنوی ایران اسلامی هستند که باید از ظرفیت آنها برای پویایی فرهنگی و اشتراکات ملت‌ها استفاده کرد، افزود: با اجرای پروژه‌های فرهنگی می‌توان ظرفیت فرهنگی کشور را در دنیا گسترش داد.  

معاون فرهنگی وزارت امور خارجه کشورمان شهر خوی را مدفن و خاستگاه علما و عرفای بزرگ ایرانی و اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: نیاز است زیرساخت گردشگری این شهرستان برای پذیرش بیشتر گردشگران و مهمانان تقویت شود.

هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا همزمان با سالروز بزرگداشت این دو ادیب و شاعر کشورمان با همکاری موسسه تولیت شمس تبریزی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن آثار و مفاخر، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تبریز و دانشگاه ارومیه در درالقرار شمس خوی به مدت ۲ روز (پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم) در حال برگزاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا