فرهنگ و هنر

کادر درمان به کربلای معلی اعزام می‌شوند

به گزارش کا 118از سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان کشور در قالب دو کاروان از سراسر کشور دی ماه امسال به این سفر معنوی اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: این اقدام با هدف قدردانی از زحمات کادر درمان که در دوران کرونا به دوش کشیدند، صورت می گیرد، زیرا که ما شاهد بودیم که مدافعان سلامت به‌صورت شبانه روز جان برکف در نهایت اخلاص به بیماران کرونایی خدمت می‌کردند.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برخی از واقفان هستند که اموال خود را وقف می‌کنند تا در مسیر زیارت اباعبدالله الحسین (ع) هزینه شود؛ بر همین اساس با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، مقرر شده است که زحمات کشان کادر درمان و بهداشت را به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کنند تا شاهد اعزام این عزیزان به این سفر معنوی شویم.

معممی مقدم افزود: در سال گذشته هم بیش از یک هزار نفر از پرستاران و کادر درمان در سه دوره و ۳۵۰ نفر از مُبلغان جهادی فعال در ایام کرونا در یک دوره در قالب طرح زائران حرم رضوی به مشهد مقدس مشرف شدند؛ ضمن اینکه در آبان ماه امسال نیز نهمین دوره طرح زائران حرم رضوی با هدف اعزام ۳۲۰ نفر از پاکبانان زحمتکش سراسر کشور که از زیارت اولی‌ها بودند، به این سفر معنوی مشرف شدند.

وی همچنین به اجرای نهمین دوره «قرار دوازدهم» در ۱۲ آذر ماه خبر داد و گفت: همزمان با ایام ولادت حضرت زینب(س) این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اجرا می شود.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طرح «قراردوازدهم» که هر ماه اجرا می شود، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، خدمات اجتماعی دیگری نیز ارائه می‌شود، یادآور شد: این طرح که با محوریت تهیه و توزیع سبدهای معیشتی اجرایی شده است بر آن است تا به‌مرور زمان، به‌تناسب نیاز منطقه پیرامونی بقاع متبرکه، خدمات گسترده‌ای را جهت محرومیت‌زدایی از این مناطق ایفا کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا