کارگری

کارگران شهرداری ایرانشهر چهار ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ شورای شهر: منابع مالی کافی نداریم

کارگران شهرداری ایرانشهر چهار ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ شورای شهر: منابع مالی کافی نداریم

کارگران شهرداری ایرانشهر چهار ماه دستمزد و بیمه پرداخت نشده، دارند. عیدی آن‌ها نیز ۱۴ سال پرداخت نشده است. عضو شورای شهر در این‌باره گفت: منابع مالی شهرداری برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر هزینه‌های شهر کافی نیست.

کارگران شهرداری ایرانشهر در تماس با خبرنگار کا 118 گفتند: ما کارگران شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری ایرانشهر چهارماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم.

به گفته آن‌ها، کارگران شهرداری ایرانشهر حقوق ماه‌های فروردین تا پایان تیر ماه خود را طلبکارند. عیدی این کارگران نیز طی ۱۴ سال گذشته پرداخت نشده و آن‌ها منتظر دریافت مطالبات خود هستند.

این کارگران همچنین درباره  شرایط بازنشستگی خود و همکارانشان گفتند: شهرداری به دلیل ناتوانی مالی مطالبات کارگرانی که به مرور بازنشسته می‌شوند را به صورت اقساطی آنهم با تاخیر پرداخت می‌کند. در عین حال تعدادی کارگر بازنشسته که از موعد بازنشستگی آنها گذشته همچنان معطل پرداخت هزینه سخت و زیان‌آوری بازنشستگی خود به تامین اجتماعی هستند.

این کارگران از احتمال‌ عدم پرداخت معوقات خود ابراز نگرانی کردند و گفتند: عدم پرداخت مطالبات، مشکلاتی برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

عبدالحق کلکلی (عضو شورای شهر ایرانشهر) درخصوص مورد ادعای کارگران این شهرداری به کا 118 گفت: مهمترین موضوع در شهرداری ایرانشهر تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. در حال حاضر کارگران شهرداری ایرانشهر جدا از چهار ماه مطالبات معوقه، ۱۴ سال عیدی طلب دارند که این موضوع آن‌ها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

او با بیان اینکه کاهش درآمد شهرداری ایرانشهر باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم‌اکنون کارگران ماه‌هاست که معوقات مزدی طلب دارند، افزود: اعضای شورای شهر ایرانشهر دغدغه دستمزد و معیشت همه کارگران شهرداری را دارند، بنابراین به دنبال راه‌حلی هستیم که بتوانیم بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم تا کارگران زحمتکش شهرداری برای تامین مایحتاج زندگی خود دغدغه مالی نداشته باشند.

او افزود: شهرداری ایرانشهر نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است. برای خروج از بحران مالی شهرداری به دنبال انجام چند پروژه خدماتی رفاهی هستیم که امیدواریم مسئولان در این راه به ما کمک کنند.

به گفته وی، میزان ارزش افزوده شهر بزرگی همانند ایرانشهر حداقل به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد که آنهم هر دو تا سه ماه یکبار پرداخت می‌شود در واقع مالیات سرانه‌ای که بر اساس جمعیت به شهرداری اختصاص می‌دهند، کافی نیست.

کلکلی با بیان اینکه ادامه حیات شهرداری‌ها مستلزم وجود در آمد پایدار است، در ادامه درباره راهکار شهرداری برای خروج از بحران گفت: برای افزایش میزان درآمد پایدار شهرداری ایرانشهر به دنبال افزایش تعداد بازارچه‌ها در شهر، احیای کارخانه شن و ماسه به‌روز کردن اجاره بهای امکان اجاره‌ای شهرداری و چند اقدام دیگر  هستیم که همگی باید سریعا اجرایی شود.

عضو شورای شهر ایرانشهر با بیان اینکه شهرداری هر ماه مبلغی حدود۶ میلیارد تومان بابت دستمزد و بیمه کارگران نیاز دارد، افزود: متاسفانه درآمد ماهانه شهرداری ایرانشهر جوابگوی مخارج جاری شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه تمام دغدغه شورای شهر ایرانشهر به‌روز کردن مطالبات معوقه کارگران است، در بخش پایانی سخنان خود درباره معوقات بیمه‌ای کارگران گفت: برای معوقات بیمه کارگران اخیر با سازمان تامین اجتماعی تهاتر انجام شده و موقتا مشکلات بیمه‌ای کارگران برطرف شده است.

او در خاتمه از مسئولان استانی درخواست کرد با توجه به افزایش تورم بودجه‌ای که به شهرداری اختصاص داده‌اند برای تامین منابع مالی پرداخت حقوق کارگران، سایر هزینه‌ای شهر را افزایش دهند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا