فرهنگ و هنر

کارگردان فیلم “هناس”: ساخت فیلم درباره شهید رضایی نژاد باید زودتر از این انجام می شد

فیلم هناس روایت بخش‌هایی از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای است که توسط تروریست های رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله به شهادت رسید. در حقیقت، این فیلم زندگی شهید رضایی نژاد را از نگاه همسرش به تصویر کشیده است. 

داریوش رضایی نژاد متولد شهر آبدانان در استان ایلام است. وی دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در یکم مرداد ماه سال ۱۳۹۰ در مقابل منزلش و جلوی چشمان دختر کوچکش “آرمیتا” و همسرش توسط تروریست های رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله ترور و به شهادت رسید.

حسین دارابی کارگردان فیلم هناس امروز سه شنبه در حاشیه اکران فیلم های سینمایی ایرانی در محل اپرای دمشق در گفت و گو با خبرنگار کا 118تصریح کرد: شهید رضایی نژاد با هوش بسیار زیادی که داشته، توانست از دورترین نقطه کشور خود را به بهترین و بالاترین سطح برساند.

کارگردان فیلم “هناس” خاطرنشان کرد: کلیت قصه فیلم “هناس” بر اساس واقعیت است.

دارابی با بیان اینکه این دانشمندی هسته ای کشورمان در مقابل چشم خانواده‌اش ترور شد، خاطرنشان کرد: در جزئیات قطعاً نکاتی وجود دارد که نمی‌توان گفت، عین به عین این ماجرا واقعی است و قطعاً در دراماتیک کردن یک فیلم، نویسنده و فیلمساز به ناچار باید دخل و تصرف‌هایی داشته باشند.

 وی ادامه داد: درباره صحنه ترور باید بگویم که با جزئیات و دقت زیاد سعی کردیم هر آنچه که مشاهده می‌کنید واقعی باشد، در این صحنه خانم پیرانی واقعاً تیر خوردند و در این اقدام تروریستی هفت تیر شلیک شد و این اتفاق مقابل چشمان همسر و دختر شهید رضایی‌نژاد رخ داد.

دارابی تصریح کرد: خانم پیرانی همسر شهید رضایی نژاد در پیش تولید جزئیات بسیاری را به ما گفتند و پس از دیدن فیلم نیم ساعت بیشتر گریه کردند و بسیار از ساخت فیلم راضی بودند.

ساخت فیلمی با محوریت زندگی شهدای مدافع حرم را در نظر دارم

کارگردان فیلم سینمایی”هناس” در قسمتی دیگر از سخنان خود در خصوص ادامه کار حرفه ای اش گفت: باعث افتخار من است که بتوانم فیلمی با محوریت و موضوع زندگی شهدای مدافع حرم بسازم.

این کارگردان جوان کشورمان گفت: حضورم در کشور سوریه از این جهت به این دلیل است که بتوانم حضوری مواردی را مشاهده کنم که بتوانم برای ساخت فیلم بعدی خود سوژه ای انتخاب کنم و اگر خداوند توفیق دهد برای من افتخاری است که بتوانم درباره زندگی شهدای مدافع حرم فیلم بسازم.

در قالب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، روزهای سینمایی ایران از دیروز ( ۱۰ مهرماه) در محل سالن اپرای شهر دمشق آغاز ‌شد. در این رویداد فرهنگی و هنری که تا روز سه شنبه ۱۲ مهرماه ادامه دارد؛ علاوه بر فیلم‌ «هناس»، فیلم های «مدیترانه»، «حوض نقاشی»، «یه حبه قند» و «فرشته‌ها با هم می آیند» نیز با زیرنویس عربی به نمایش در می‌آید.

هفته فرهنگی ایران در سوریه شامگاه چهارشنبه، ۶ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، ️رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه، مهدی سبحانی، سفیر و حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های فرهنگی دو کشور در خان اسعد باشا پایتخت دمشق افتتاح شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی، معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران از جمله فرش ایرانی، پوشاک، کتب، نقاشی، خط نستعلیق و صنایع دستی و همچنین، خوراکی و غذاهای ایرانی از جمله بخش‌های این هفته فرهنگی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا