فرهنگ و هنر

۳۰ میز، ۳۰ بازی در جام بازی‌های رومیزی «ایران آینده»

اکبر بختیاری درباره بخش جام بازی‌های رومیزی در جشنواره «ایران آینده» که در باغ کتاب تهران در حال برگزاری است، به خبرنگار کا 118اظهارداشت: هدف از برگزاری بازی‌های رومیزی زمینه‌سازی و جریان‌سازی بازی‌هایی است که در افزایش روابط اجتماعی، خانوادگی و فردی نقش دارند و دوری و گسستگی روابط فردی را به‌ واسطه استفاده از فضای مجازی ترمیم می‌کنند.

وی گفت: بازی‌های ارائه شده در این غرفه شامل بازی‌های کارتی متنوع و پرطرفدار نوجوانان است که در سه مقطع سنی ۹ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال طراحی شده به طوری که بازی مناسب تمامی سنین در این غرفه درنظر گرفته شده است.

بختیاری بازی‌های کارتی را در پرورش خلاقیت و رشد استعدادهای نوجوانان موثر ارزیابی کرد و افزود: سعی کردیم بازی‌هایی را در این جام ارائه دهیم که مورد علاقه نوجوانان باشد و موجب رشد تفکر و قدرت تصمیم‌گیری در آنان باشد.

۳۰ میز، ۳۰ بازی در جام بازی‌های رومیزی «ایران آینده»

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ بیان کرد: این بازی‌ها در دو سطح آماتور و حرفه‌ای برگزار می‌شود و عموما رقابتی هستند و از دو تا ۶ نفر می‌توانند در بازی مشارکت کنند.

وی درباره نوع رقابت در جام بازی‌های رومیزی گفت: در پایان هر بازی به نفرات برگزیده از ۵۰ تا یکصد امتیاز تعلق می‌گیرد که این امتیازات بنابر سطح و نوع بازی متفاوت است. شرکت‌کنندگان می‌توانند در پایان جشنواره با امتیازاتی که از بخش‌های مختلف کسب کرده‌اند جوایز خود را از غرفه پذیرش دریافت کنند.

جشنواره «ایران آینده» به مناسبت هفته ملی نوجوان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری شبکه امید و سایر نهادهای فعال در حوزه نوجوانان از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ ویژه مدارس و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ برای گروه سنی ۹ تا ۱۸ سال با برنامه‌های متنوع در باغ کتاب تهران و گذرهای منتهی به این مجموعه در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد و برخی سالن های کوشک هنر و خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

این جشنواره از چهار بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم تشکیل شده است. بخش بازی‌ها شامل دو قسمت است؛ قسمت اول به بازی‌های حرکتی مانند چالش‌های فوتبالی، لیزرتگ، اسکیت، زیپلاین، بادبادکبازی، تیراندازی و… اختصاص دارد و قسمت دوم شامل بازی‌های رومیزی، لیگ فیفا و بازی‌های کنسولی است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره «ایران آینده» با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا