فرهنگ و هنر

۷۷۰ میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل هزینه شد

فردین عینی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار کا 118اظهار کرد: مسیرهای دسترسی به منطقه نمونه گردشگری فندقلو شهرستان نمین، رینگ یا مسیر دور دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی شامل چمن مصنوعی، آسفالت و سنگ فرش، مسیر دسترسی به منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برای اتصال نقطه خروجی به اتوبان و مسیر دسترسی به منطقه گردشگری هیر برای افتتاح و بهره برداری در سال جاری و بخصوص برای مناسبت دهه فجر آماده می‌شود.

وی افزود: کل اعتبارات دولتی سال جاری که برای این قبیل پروژه‌ها از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هزینه شده ۷۷۰ میلیارد ریال است و نقش ما در این طرح‌ها فقط تامین زیرساخت‌هاست و در اصل این طرح‌ها را برای سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران و اجرای عملیات ساخت و ساز آماده می‌کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل زمین، امتیازات و تسهیلات زیرساخت‌های گردشگری را تامین می‌کند و تعدادی سرمایه گذار نیز برای سرمایه‌گذاری در برخی تاسیسات گردشگری از جمله وله زیر مشگین شهر و طرح‌های گردشگری خلخال، پارس آباد و بیله سوار اعلام آمادگی کرده اند و از ناحیه اداره کل از آنها استقبال و حمایت می‌کنیم.

عینی ادامه داد: سیاست و راهبردی که در اجرا و احداث تاسیسات گردشگری در دستور کار است، مقابله با اشباع طرح‌های یکسان است؛ به عنوان مثال، احداث هتل در نقطه ای که چند هتل بنا شده باشد، ممنوع اعلام می‌شود اما در عوض، از طرح‌ها و ایده‌های نو حمایت می‌کنیم و به عنوان مثال اگر سرمایه‌گذاری در منطقه شابیل اقدام به احداث تله کابین بکند، از او حمایت و استقبال می‌کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به آمادگی سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری در نقاط مختلف استان گفت: در منطقه خروسلوی بیله سوار، یک سرمایه گذار برای اجرای طرح پاراگلایدر اعلام آمادگی کرده و از ناحیه فرمانداری این شهرستان معرفی شده و اداره کل میراث فرهنگی هم تامین زیرساخت های این طرح را آغاز کرده است.

وی افزود: در شهرستان پارس آباد در سه نقطه ساحل رود ارس، شهرک یا دریاچه شهید غفاری و ترپاق کندی برای اجرای طرح‌های گردشگری، مطالعات لازم انجام گرفته و طرح‌ها برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، آماده شده است و برای دو نقطه دیگر در این شهرستان نیز، سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده و موضوع در حال بررسی است.

عینی گفت: امسال ۱۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های اکتشافی و به اصطلاح آرکئوژئوفیزیکی (روش مغناطیس سنجی در محوطه های باستانی) قلعه باستانی اولتان پارس آباد هزینه شده، خانه ورنی اصلاندوز تکمیل شده و ۲ موزه باستان شناسی و عشایر در گرمی مغان دایر شده، در بیله سوار نیز مقدمات ایجاد موزه انجام شده و همچنین سرمایه گذار برای احداث هتل در این شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: امسال در شهرستان گرمی مغان، موزه باستانشناسی و نمایشگاه عشایر افتتاح شد و دریاچه گیلارلوی این شهرستان به عنوان محور طرح‌های گردشگری این شهرستان در مرکز توجه است و قصد داریم رستوران نیمه کاره منطقه گردشگری گیلارلو را با همت تعاونی دهیاران این شهرستان تکمیل کنیم.

۷۷۰ میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل هزینه شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل جشنواره کوچ عشایر را ظرفیت خوبی برای معرفی قابلیت‌های مناطق عشایر استان بخصوص بیله سوار اعلام کرد و افزود: برای برگزاری بین المللی جشنواره ملی عشایر با مرکزیت بیله سوار تلاش می‌کنیم تا رویداد اصلی آن همزمان با رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اجرا شود و مقدمات آن را فراهم کرده ایم.

وی اظهار کرد: جشنواره کوچ عشایر بیله سوار در سال ۹۸ به عنوان بزرگترین جشنواره کشور شناخته و معرفی شده بود و مشکل اصلی ما در برگزاری این قبیل برنامه‌ها، تامین منابع مالی است و قصد داریم برنامه‌های تبلیغاتی و مقدماتی خودمان را انجام دهیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی متعدد برخوردار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا