ورزشی

ربیعی: پیکان چند دقیقه آخر انتحاری بازی کرد / 3 تک به تک و یک پنالتی از دست دادیم

به گزارش کا 118، محمد ربیعی در نشست خبری بعد از بازی ذوب‌آهن مقابل پیکان در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر، اظهار داشت: به تیم پیکان خسته نباشید می‌گویم و خدا قوت و خسته نباشید به بچه‌های تیم خودمان. در مورد روند بازی باید بگویم،  در نیمه اول بازی را با خط مواجه پایین دنبال کردیم، مخصوصاً در یک ربع و 20 دقیقه اول. کمی که بازی جا افتاد ما مالک بازی بودیم و جسته و گریخته یکسری موقعیت داشتیم. مالکیت پیکان هم با محوریت مرکز زمین آنها با آقای اسماعیلی و سامان نریمان‌جهان بود. آنها خیلی وقت‌ها توانستند خط ما را بشکنند و صاحب موقعیت شوند.

وی افزود: در یکی از مالکیت‌ها ما به پشت دفاع حریف زدیم و گل به ثمر رساندیم. کما اینکه موقعیت هم داشتیم، اما در موقعیت آخر بایستی بادقت‌تر باشیم. طبیعی بود با شرایطی که تیم پیکان دارد در نیمه دوم بی‌مهاباتر حمله کنند و ما هم دنبال این بودیم که از حملات سریع استفاده کنیم، موقعیت‌های گل زیادی هم داشتیم. ما سه تک به تک و  یک پنالتی را از دست دادیم. این از دست رفتن موقعیت‌ها، می‌توانست چند دقیقه پایانی را انتحاری کند و پیکان دائم در حمله بود. ذوب‌آهن در نهایت بیشتر می‌توانست گل بزند. در نهایت به تیم این پیروزی را تبریک می‌گویم. ما به امتیازی رسیدیم که ذوب‌آهن در پایان فصل گذشته داشت.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن راجع به روند فنی تیمش گفت: اگر این چهار یا پنج بازی اخیر قبل از بازی پیکان را مرور کنم، باید بگویم مقابل استقلال، نساجی، تراکتور و سپاهان خوب بازی کردیم. حتی مقابل استقلال حق ما این بود که در دقیقه 65 تا 80 گل‌مان را بزنیم. به هر حال آنجا توپ‌ها نرفت داخل دروازه و امروز هم موقعیت از دست دادیم. ما باید یک مقدار روی توپ‌های پایانی و نهایی بیشتر کار کنیم. همچنین بچه‌ها تمام‌کنندگی بیشتری داشته باشند. فکر می‌کنم بچه‌ها در سرعت انتقال، امروز شرایط بهتری داشتند. شاید در چیزهای دیگر ضعیف‌تر باشیم.

ربیعی با اشاره به محدودیتش در انتخاب بازیکنان تصریح کرد: من دوباره‌گویی نمی‌کنم، اما خیلی بازیکن از ترکیب‌مان از دست دادیم. امروز در ترکیب 20 نفره‌مان شش بازیکن زیر 23 سال و امید داشتیم. ارشیا سرشوق، دانیال ایری و مهران نفری از بازیکنان پایه ما بودند. پویا مختاری، محمدرضا رضایی و احمد شریعت‌زاده و یک بازیکن دیگرمان از رده امید بودند. دو دروازه‌بان هم در لیست داشتیم یعنی ما 9 بازیکن بزرگسال امروز داشتیم. حالا امیرحسین جدی مصدوم شد. فروزان هم آسیب دید. ما دو بازیکن چهار کارته برای بازی بعد داریم. این اتفاقات هست، اما ما با تمام وجود برای بازی بعد به میدان می‌رویم.

وی با اشاره به بازی تیمش مقابل نساجی یادآور شد: اگر در بازی نساجی ما به آن شکل گل نمی‌خوردیم، شاید آن روند بازی هم برای ما در می‌آمد. به هر حال ما کاری به این مسائل نداریم، کار ما این است که وظیفه‌مان را درست انجام بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن راجع به سومین پنالتی که شاگردانش در جریان بازی‌های فصل بیست‌وسوم لیگ برتر از دست دادند، اظهار داشت: بله، متأسفانه این سه پنالتی در جریان بازی از دست رفت. همچنین  پنالتی‌های آخر بازی مقابل تراکتور در جام حذفی را از دست دادیم. فکر می‌کنم نزدیک به شش بازیکن داریم که پنالتی از دست دادند. ان‌شاءالله جلوتر برویم و دائم پنالتی‌زن‌ها را تغییر بدهیم تا یک نفر بتواند پنالتی‌اش را تبدیل به گل کند. البته آنها در تمرینات پنالتی‌های‌شان را به گل تبدیل می‌کنند. فکر می‌کنم آذرباد در جریان تمرینات همه پنالتی‌هایش را به گل تبدیل کرد حالا در جریان بازی اینطور شد. شایان مصلح مقابل ملوان، محمد قریشی، فریبرز گرامی . مجید علیاری در بازی جام حذفی و سجاد آشوری در بازی دور رفت مقابل آلومینیوم اراک پنالتی از دست دادند. امیدوارم این قضیه برای ما درست شود. پنالتی برای ما فعلاً که ننشسته است.

ربیعی که با درخواست یک خبرنگار برای بیان مشکلات تیمش که وعده بیان آن را در انتهای فصل داده است مواجه شده بود، گفت: من حرف‌هایی دارم که اصحاب رسانه و خیلی‌ها منتظر شنیدن آن هستند. به هر حال هر جایی داستانی دارد و اینجا هم همینطور، اما هر نکته جایی دارد و ما الان در وسط بازی‌ها هستیم. ما به‌عنوان کسی که یک طرف بازی هستیم و از آنجایی که در سرنوشت خیلی تیم‌ها تعیین‌کننده است سعی می‌کنم در مقطع فعلی صحبتی نکنم. قبل از این بازی‌ها همه تلاش و مدیریتم این است که به تیم آسیبی وارد نشود که تمرکز بازیکنان از بین برود و ذهنیت آنها عاری از هرگونه مسائل حاشیه‌ای باشد. ما مشکلات مالی و خیلی موارد دیگر داشتیم و همه اینها سرجایش است. البته همه تیم‌ها از این دست مشکلات دارند. سعی می‌کنیم که این سه بازی را با تمرکز انجام بدهیم و بعد در مورد آن صحبت می‌کنیم.

«شما مربی هستید که سابقه حضور در تمام سطوح فوتبال ایران را دارید و کیفیت فنی شما با توجه به نتایج‌تان مشخص است. در مورد افشای پرونده فساد و بررسی آن در مراجع قضایی، نظرتان چیست؟»، وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم  تأکید کرد: من مسئولیت فنی دارم. من در حال حاضر مسئول فنی ذوب‌آهن هستم و پاسخگوی آن هستم. هر جا هم باشم مسئولیت فنی بر عهده من است. اینجور موارد بر عهده دستگاه‌های نظارتی است. سطوح بالاتر از من هستند که می‌توانند در این مورد پاسخ بدهند. من همواره سعی کردم که درباره موارد فنی صحبت کنم و نهایت احترام هم داشته باشم. من الان شنیدم که مربی محترم پیکان گفتند که توپ جمع‌کن‌ها به توصیه کادر فنی ذوب‌آهن توپ را دیر  انتقال می‌د‌ادند. به والله روح من از این حرف‌ها خبر ندارد. روحم از این داستان خبر ندارد. اگر توپ جمع کن توپ نداده آقای هیئت فوتبال و مسئولان اجرایی یک کاری کنید که توپ را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهند. اصلاً هیچ گونه حرف و حدیثی نباشد.

وی افزود: روزی بوده که مانند بازی شمس آذر تیم ما بازی خوبی داشته اما تیم ما بازنده شده و من مسئولیت آن را پذیرفتم. ما جلوی نساجی هم بازی کردیم، شنیدم صحبت‌هایی شده که اینها خوب بازی نکردند. همین جا می‌گویم من به دوستانی که درباره این مسائل صحبت می‌کنند، حق نمی‌دهم‎ اما درک‌شان می‎کنم. چرا که دوستان در شرایط سختی هستند. بهترین کار این است تا آدم چیزی را نمی‌داند و اطلاع کامل 100 درصدی ندارد، آن مسئله را قضاوت نکند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا