فرهنگ و هنر

۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه مهدویت در کشور چاپ و منتشر شده است

حجت الاسلام «حسین عباسعلی‌پور» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کا 118اظهار کرد: این تعداد کتاب از مقطع کودک و نوجوان آغاز و تا اساتید دانشگاه و حوزه و همه مخاطبان را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی مهدویت در قم که در راستای تولید محتوا برای این بنیاد فعالیت دارد افزود: بخشی از فعالیت های این بنیاد در حوزه مدارس و مخاطبان کودک و نوجوان است به طوری که از مجموع کتاب های به چاپ رسیده، حدود ۸۰ عنوان ویژه کودکان و نوجوانان است.

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور ادامه داد: این مرکز تخصصی در حوزه کودک و نوجوان تولیدات خوبی داشته است که شامل محتواها و کتاب های کمک مربی و محتواهایی که کودک و نوجوان با آن ارتباط برقرار و بصورت پیک، کتاب های داستان و انواع بازی های حجمی و فیزیکی است.

هدف بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) این است که بتواند ادبیات مهدویت را متناسب با مقتضیات جامعه گسترش داده و پیوندهای مباحث اجتماعی را با مهدویت مشخص کندوی با بیان اینکه هدف این بنیاد این است که بتواند ادبیات مهدویت را متناسب با مقتضیات جامعه گسترش داده و پیوندهای مباحث اجتماعی را با مهدویت مشخص کند افزود: حوزه آموزش این بنیاد تمام مخاطبان از پیش دبستانی و کودکان تا خانواده ها را دربرگرفته و براساس مخاطبانی که دارد دوره ها و برنامه های مختلفی را تدوین کرده است.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور افزود: در همین راستا هم اینک دوره های تربیت مربی کودک و مربی بزرگسالان و ویژه مبلغان تدوین و در حال برگزاری است و در کنار آن در حوزه خانواده نیز مباحثی مانند سبک زندگی، تربیت نسل منتظر و راهکارهای یک خانواده مهدوی مورد توجه قرار کرفته است.

وی یادآور شد: حوزه آموزش این بنیاد در سه محور آموزش عمومی، مهارتی و مجازی برنامه ریزی شده است که در محور آموزش عمومی تلاش بر این است که مباحث عمومی مهدویت را به جامعه رسانده تا یک نگاه درست در ذهن آنها در مورد مهدویت درست شود.   

 ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه مهدویت در کشور چاپ و منتشر شده است

وی اضافه کرد: در بحث آموزش مهارتی نیز با محوریت گروه های هدف و تاثیرگذار در بحث مهدویت کار می شود و در فضای مجازی نیز با ایجاد «مدرسه مجازی مهدویت» این مباحث را قرار داده ایم تا هر کس براساس نیازش آن را مطالعه کند.   

حجت الاسلام عباسعلی‌پور ادامه داد: یکی از برنامه های این بنیاد توجه به تربیت نیروی انسانی به عنوان «مربیان مهدویت» در استان ها است که با تربیت مربیان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها، محتوایی که از سوی این بنیاد آماده و تاییدیه وزارت آموزش و پرورش را نیز گرفته است را به آنها آموزش می دهند تا این مربیان به مهارت های مهدویت آشنا شوند.

در طرح «یاران موعود دانش آموزی» ، مربیان آموزش دیده استان ها با همکاری آموزش و پرورشدر مدارس حضور یافته و با ارتباط گیری با دانش آموزان اقدام به فعالیت های فرهنگی آموزشی می کنندوی با بیان اینکه طرح دانش آموزی «یاران موعود» هم اکنون به مدت هفت سال است که در مدارس کشور در حال اجراست افزود: در این طرح مربیان آموزش دیده استان ها با همکاری آموزش و پرورش با تفاهمنامه ای که قبلا منعقد شده است در مدارس حضور یافته و با ارتباط گیری با دانش آموزان اقدام به فعالیت های فرهنگی آموزشی با همکاری مدیران و مربیان پرورشی مدارس می کنند.

مدیر آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کشور یادآور شد: این مربیان در طول هر ترم حداقل ۲۰ جلسه در مدارس حضور خواهند یافت تا با دانش آموزان ارتباط مهدوی برقرار ساخته و آنها را با فضای مهدویت با هدف ایجاد علاقه بین دانش آموز و امام زمان (عج) و نیز رفع شبهات آنها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در همین راستا طرح یاران موعود دانشجویی را نیز در دست اجرا داریم که با هدف ارایه مطالب و موضوعات جالب و جذاب مورد نیاز دانشجویان تدوین شده و در قالب یک دوره ۲۰ ساعته با اولویت دانشگاه فرهنگیان و پردیس های آن اجرا می شود تا دانشجویان با معارف مهدویت آشنا شوند.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور اجرای برنامه هفتگی رادیو مهدویت که هر جمعه با یک محتوای مهدویت در حال پخش است و دایر کردن کانالی به عنوان «چشم به راه» در فضای مجازی که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده و در آن تولیدات مهدویت در قالب های مختلف از جمله پادکست و کتاب صوتی، کلیپ، دلنوشته و دیگر تولیدات منتشر می شود را از دیگر اقدامات این بنیاد در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش کا 118، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ١٣٧٩ با موافقت مقام معظم رهبری و به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و همکاری برخی شخصیت های دینی، علمی و فرهنگی کشور تاسیس گردید تا به عنوان بزرگترین موسسه مهدوی کشور نسبت به گسترش و تعمیق فرهنگ مهدوی و آشناسازی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام بردارد.

این بنیاد هم اکنون در ۳۱ استان کشور دارای دفتر نمایندگی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا