فرهنگ و هنر

بهبود ۵۷ درصدی گردشگری بین المللی در جهان

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی کا 118، این سازمان به مناسبت روز جهانی گردشگری که از سال ۱۹۸۰ همه ساله در ۲۷ سپتامبر – ۵ مهر – در کشورهای مختلف جهان جشن گرفته می شود، در گزارشی نوشت: ارتباط گردشگری هرگز واضح تر از امروز نبوده است.

سازمان جهانی گردشگری که «بازنگری در گردشگری» را به عنوان شعار امسال خود  انتخاب کرده، از کشورها خواست تا از فرصت موجود استفاده و در خصوص گردشگری تجدید نظر کنند.

طبق آخرین مقیاس‌های جهانی گردشگری، تعداد گردشگران بین المللی از ماه ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱) در مقایسه با دوره مشابه در سال میلادی گذشته تقریبا سه برابر شده است یعنی رشد ۱۷۲ درصدی. این بدان معناست که بخش گردشگری نزدیک به ۶۰ درصد سطح پیش از همه گیری کرونا را احیا کرده است.

بهبود مستمر گردشگری بین المللی نشان دهنده تقاضای قوی برای سفرهای بین المللی و همچنین کاهش یا لغو محدودیت های سفر تا به امروز است.

بر اساس اعلام این سازمان، ۸۶ کشور تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲  – ۲۸ شهریور – هیچ محدودیتی مرتبط با کووید-۱۹ نداشتند.

به گفته دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گردشگری به طور پیوسته در حال بهبود است، اما چالش‌های متعددی از ژئوپلیتیک گرفته تا اقتصادی همچنان باقی مانده است.

زوراب پولولیکاشویلی – Zurab Pololikashvili می گوید: بخش گردشگری در همه جا، امید و فرصت را برای مردم باز می‌گرداند. اکنون زمان بازنگری در مورد گردشگری است، اینکه به کجا می رود و چگونه بر مردم و سیاره زمین تأثیر می گذارد؟

برآورد می شود در این هفت ماه ۴۷۴ میلیون گردشگر بین المللی سفر کرده اند که رقم آن در مدت مشابه سال گذشته میلادی برابر ۱۷۵ میلیون نفر بوده است.

۲۰۷ میلیون گردشگر بین المللی در ماه های ژوئن و ژوئیه ثبت شده که بیش از دو برابر مدت مشابه سال ۲۰۲۱ را شامل می شود. 

۳۰۹ میلیون نفر از حجم ورودی گردشگران مربوط به اروپاست که ۶۵ درصد مجموع گردشگران را نشان می دهد.

طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، اروپا و خاورمیانه سریع ترین بهبود را در حد فاصل ژانویه تا ژوئیه امسال نشان می دهند که به ترتیب رشدی ۷۴ و ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ دارند.
 

بلاگرها عامل تحول گردشگری بین المللی در پاکستان

بمناسبت روز جهانی گردشگری کاربران فضای مجازی مرتبط با حوزه گردشگری پاکستان نوشته اند گردشگری بین المللی در این کشور پس از سهولت در فرآیند ویزا که منجر به ورود وبلاگ نویسان بین المللی به پاکستان شد، افزایش قابل توجهی داشته است.

بهبود ۵۷ درصدی گردشگری بین المللی در جهان
 

غنا و ورود یک میلیون گردشگر!

همچنین وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ غنا پیش‌بینی کرد تعداد گردشگران بین‌المللی به این کشور در سال ۲۰۲۲ به یک میلیون بازدیدکننده افزایش یابد. به گفته این وزارت خانه، جذب بازدیدکنندگان بین المللی به ویژه برای بهبود بخش هتلداری کلیدی است.

بهبود ۵۷ درصدی گردشگری بین المللی در جهان

رشد گردشگری در هند

تارنمای لوجیکال ایندین هم نوشته پس از شیوع بیماری همه گیر در بخش گردشگری هند، پروژه های متعددی برای راه اندازی مجدد صنعت پیشنهاد شد و رویکردها به سمت احیای پایدار بازاندیشی شدند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا