فرهنگ و هنر

نبرد در اعماق زمین همزمان با قرص کامل ماه

به گزارش خبرنگار کتاب کا 118، کتاب شاه کوچولو کاله ویرش با رعایت قوانین بین المللی نشر و اجاره رسمی از انتشارات Verlag Herder GmbH از کشور آلمان به چاپ رسیده‌است.

داستان این کتاب در سرزمینی جادویی در اعماق زمین جریان دارد. کاله‌ویش شاه موجودات زیرزمینی است که‌ دشمنی به نام زوپوترومپ حیله‌گر دارد. او قصد دارد سلطنت را از شاه کاله‌ویرش بگیرد. روزی عوامل زوپو، پادشاه را غافل‌گیر و به او حمله کرده و او را به سرزمین آدمیان می‌اندازد. اما کاله‌ویرش با هم‌دستی و کمک ماکس و جنی که هر دو از آدمیان بودند، به سرزمین خود بازمی‌گردد تا با زوپوی حیله‌گر مبارزه کند. این جنگ قرار است در زمان قرص کامل ماه در قلعه ویووگیتی و مو شروع شود.

تیلده میشلز نویسنده این کتاب، در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیل در زبان‌های خارجی، مدتی را در فرانسه و انگلستان زندگی کرد. او اکنون در مونیخ زندگی می‌کند و تا کنون بیش از ۴۰ کتاب از او منتشر شده است که اغلب جوایز بین‌المللی را نصیب نویسنده‌اش کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به زبان‌های زیادی ترجمه و منتشر شده‌اند.

نبرد در اعماق زمین همزمان با قرص کامل ماه

قسمتی از متن کتاب

جنی مدتی بود که احساس به‌خصوصی ناراحتش می‌کرد. دیگر نتوانست بیش از این سکوت کند و با دست بر شانه ماکس زد و آهسته گفت: «تو احساس داغی شدیدی نمی‌کنی؟»

ماکس با سر تایید کرد. جنی گفت: «نکند تب کرده‌ایم؟»

ماکس شانه بالا انداخت. جنی کمی فکر کرد و گفت: «فکر کنم تبمان بالاست. شاید ۱۰۰ درجه باشد. »

ماکس جواب داد: « این مقدار تب اصلا وجود ندارد.»

جنی گفت: «ولی خون من دارد می‌جوشد. احساس می‌کنم خونم دارد غُل می‌زند.»

کاله وانمود کرد چیزی نشنیده؛ شاید هم واقعا چیزی نشنیده بود. در هر صورت، بدون آنکه سرش را برگرداند، قدم‌هایش را تندتر کرد.

جنی دوباره گفت: «آم وقتی تب دارد نباید زیاد تقلا کند. آدم تب‌دار، جایش در رخت‌خواب است.»

کاله‌ویرش داد زد: «چی؟ توی رخت‌خواب؟ بهتر بود شما را توی همان رخت‌خواب‌هایتان می‌گذاشتم! جای آدم خواب‌آلود در رخت‌خواب است! شما مانع حرکت من شده‌اید! شده‌اید زنجیر و به پای من بسته شده‌اید! هه‌هه هی‌هی هاها!»

وقتی کاله عصبانی می‌شد از یاد می‌برد که جنی و ماکس تابه‌حال چه کارهایی برایش کرده‌اند. در این‌جا هم با اینکه می‌دید جنی نگران است، اصلا برایش سخن دلگرم کننده‌ای نداشت.

نبرد در اعماق زمین همزمان با قرص کامل ماه

کتاب شاه کوچولو کاله ویرش نوشته تیلده میشلز با ترجمه مهدی شهشهانی در ۱۵۶ صفحه توسط انتشارات کانون پرورش فکری برای کودکان بالای ۱۲ سال در شمارگان ۲۵۰۰ در سال ۱۳۹۹ با قیمت ۱۹ هزار تومان نسخه منتشر شد. پیش از این کتاب مرغابی کارلینه با همین مترجم در کانون عرضه شده بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا