فرهنگ و هنر

نماینده مجلس:برای شکوفایی گردشگری مازندران باید محدودیت زیست محیطی برداشته شود

به گزارش کا 118، محمدعلی محسنی بندپی پنجشنبه شب در آیین تجلیل از خادمان گردشگری در مجموعه گردشگری تمشک نوشهر افزود : اگرچه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید به عنوان اصل مورد توجه قرار گیرد اما امروز جوانان جویای کار این خطه از شمال کشور به خاطر بیکاری و آسیب های اجتماعی قربانی می شوند بنابراین برای نجات این جوانان راهی جز آسان سازی روند کاغذبازی اداری و رفع محدوده‌ای زیست محیطی و قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود ندارد.

وی با بیان آنکه برای رهایی از اقتصاد تک قطبی نفت راهی جز پویایی صنعت گردشگری وجود ندارد ، خاطرنشان کرد : این نگاه انفعالی باید به نگاه فعالانه تغییر یابد و تا زمانی که برنامه و راهبری برای گردشگران نداشته باشیم به یقین ناگزیریم تسلیم برنامه های گردشگران شویم.

لزوم هم افزایی برای توسعه در مازندران 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در این آیین گفت :  امروز بدون هم افزایی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، تبادل نظر با سرمایه گذاران و فعالان گردشگری ، این استان توسعه نمی یابد.
صادق برزگر افزود : این استان از ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است اما متاسفانه سرمایه گذاران در مسیر راه با محدوده‌ های زیست محیطی مواجه هستند و حتی برای تغییرکاربری زمین های درجه ۲ و سه به منظور اجرای طرح های گردشگری با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مجلس:برای شکوفایی گردشگری مازندران باید محدودیت زیست محیطی برداشته شود

وی بیان داشت : امروز نوع نگاه به گردشگری تغییر کرده و ذائقه گردشگران به سمت و سوی زیر شاخه های حوزه گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی و بوم گردی است که غرب مازندران از این ظرفیت ها برخوردار است. 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکید کرد : باید برای در تسهیل گری و دریافت وام و مجوز سرمایه گذاری روند کاغذبازی اداری را کوتاه کرد. 
به گفته وی امنیت سرمایه گذاران از اهمیت زیادی برخوردار است البته سرمایه گذار بومی و غیر بومی ندارد و هر سرمایه گذاری اهلیت داشت باشد باید از آن حمایت کرد.

در این آیین دست کم ۱۷ نفر از خادمان ،  فعالان و بهره برداران گردشگری نوشهر به بهانه پاسداشت هفته گردشگری تجلیل شدند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا