فرهنگ و هنر

گردهمایی دانشجویان ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد

به گزارش کا 118،‌ این گردهمایی که تا فردا ادامه دارد، در ۲ نوبت صبح و عصر به طور مجزا برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود و در آن دانشجویان نو ورود چهار دانشکده حضور دارند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار کا 118گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی، آشنایی دانشجویان با فعالیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است که در حاشیه آن نیز نمایشگاهی با عنوان “مهر” با حضور تشکل های اسلامی، انجمن های علمی دانشجویی، کانونهای فرهنگی هنری و اجتماعی در بیش از ۳۰ غرفه در سالن خیام مجتمع فرهنگی و نمایشگاهی نگارستان پردیس دانشجویان برگزار می شود.

علیرضا سعادت علیجانی افزود: همچنین در ادامه گردهمایی آیین ورود، روز سه شنبه آینده نیز مراسم معنوی “میثاق مهر” با هدف بهره مندی دانشجویان و دانشگاهیان از برکات معنوی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دوران تحصیلی جدید، در یادمان شهدای دانشگاه و تجدید میثاق با آرمانهای والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی آغاز می شود و با حضور در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز ظهر و عصر پایان می پذیرد.

در سال جدید هزار و ۸۷۰ دانشجوی دختر و ۲ هزار و ۴۷۴ دانشجوی پسر جدید به جمع ۲۵ هزار دانشجوی این دانشگاه افزوده شدند.

دانشگاه فردوسی مشهد با هشت هزار دانشجوی خارجی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل ،‌ رتبه ۴۴۰ در نظام رتبه بندی لایدن، رتبه ۵۲۲ در نظام رتبه بندی سایماگو،‌ رتبه ۸۰۰ در نظام رتبه بندی شانگهای و رتبه هزار را در نظام رتبه بندی تایمز دارد.

هم اینک ۲۵هزار دانشجو ،‌ ۲ هزار و ۵۱۳ دانشجوی خارجی با تدریس ۸۱۹ عضو هیات علمی در ۴۳۵رشته درمقاطع تحصیلی لیسانس،‌ فوق لیسانس،‌دکتری و پسادکتری در ۶۳ گروه آموزشی مشغول تحصیل هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا