اقتصاد

حذف بلیت چارتری تا پایان تابستان/ فروش بلیت فقط از سایت‌های رسمی ایرلاین‌ها/ اعلام نرخ مصوب بلیت اربعین در هفته آینده

حذف بلیت چارتری تا پایان تابستان/ فروش بلیت فقط از سایت‌های رسمی ایرلاین‌ها/ اعلام نرخ مصوب بلیت اربعین در هفته آینده

محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی کا 118 درباره اجرای ممنوعیت فروش بلیت چارتری از روز گذشته اظهار داشت: توقف فروش بلیت‌های چارتری تنها برای مدت محدودی و تا پایان تابستان به اجرا می‌رسد تا وضعیت بازار را سامان بخشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث عرضه و تقاضا متناسب نیست مجبور شدیم که فعلا این مدل را برای مدتی مشخص تا پایان شهریور به اجرا برسانیم و ممنوعیت فروش بلیت‌های هواپیما دائمی نیست.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری این مدل از عرضه و تقاضا هم جزیی از صنعت هوانوردی کشور است و آرامش که به بازار برگردد با کنترل و نظارت بازار بلیت چارتری از سر گرفته می‌شود، گفت: ممنوعیت فروش بلیت چارتری با هدف کنترل بازار به اجرا می‌رسد و البته موضوع جدیدی هم نیست و در گذشته توقف فروش چارتری انجام شده‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا پایان سال ایرلاین‌ها موظف هستند تا پایان تابستان باید بلیت را به صورت مستقیم و از طریق سایت‌های رسمی خودشان عرضه کنند و به فروش برسانند. 

محمدی‌بخش درباره مشکلات موجود در زیرساخت‌های نرم افزاری ایرلاین‌ها در سایت‌های فروش و همچنین وجود سایت‌های فیک مشابه به سایت رسمی ایرلاین‌ها اظهار داشت: در این باره ایرلاین‌ها اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده‌اند البته این مشکل فراگیر است از این رو سایت‌هایی معتبر را بارها اعلام کرده‌ایم و در این باره به طور مستمر اطلاع‌رسانی می‌کنیم و سایت‌های غیر مجاز به طور مستمر شناسایی می‌شوند و مردم هم باید در زمان خرید بلیت هوشمندی به خرج دهند تا مشکلی ایجاد نشود. 

وی درباره تکلیف سایر سایت‌های فروش بلیت به غیر از سایت‌های رسمی ایرلاین‌ها تا پایان تابستان گفت: اگر ایرلاین‌ها به این سایت‌ها مجوز داده باشند این سایت‌ها هم تحت کنترل امکان فروش بلیت برنامه‌ای و غیرچارتری را خواهند داشت اما تاکید بر اینکه بوده که ایرلاین‌ها با سایت رسمی خود اقدام به فروش بلیت کنند. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره تعیین تکلیف قیمت بلیت اربعین افزود: هفته آینده نرخ مصوب بلیت اربعین اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا