فرهنگ و هنر

فیلم پرفروش هندی برای اکران در ایران چقدر سانسور شده است؟

مدیر دفتر پخش “خانه فیلم” با اعلام اینکه از هفته آینده یک فیلم هندی در سینماهای تهران و چند شهر بزرگ اکران می‌شود، گفت:این فیلم رقص و آواز زیادی نداشته و برای اکران مواردی اصلاحیه داشته است.

فیلم سینمایی «آر.آر.آر» محصول سینمای هند از هفته آینده راهی سینماهای کشور می‌شود که سعید خانی – مدیر دفتر پخش خانه فیلم – در گفت‌وگویی با کا 118 در این باره بیان کرد:‌ با توجه به اینکه سال‌هاست فیلم‌های خارجی که در ایران اکران می‌شوند کپی‌رایت ندارند و قطعا این کار تبعاتی برای ما خواهند داشت، مجموعه خانه فیلم تصمیم گرفت حق کپی‌رایت یکسری از فیلم‌ها را بخرد و الان بسته‌ای شامل چند فیلم انیمشین و امریکایی را دراختیار داریم و به مرور اکران خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه «برای این فیلم از حدود یک ماه قبل درخواست پروانه نمایش دادیم و این مجوز هم صادر شده است» درباره اینکه با توجه به جنس فیلم‌های هندی چقدر اصلاحیه به این فیلم وارد شده است؟ گفت: خیلی اصلاحیه به آن معنا نداشتیم چون «آر.آر.آر» خیلی فیلم رقص و آواز نیست ولی حال خوب‌کُن است و از ۹شهریور به صورت تک‌سانس و در سینماهای محدود در تهران و چند شهر بزرگ اکران خواهد شد.

خانی افزود: الان فضا و سالن به اندازه کافی هست ولی ما در سینما مشکل محتوا داریم. اولویت برای ما فیلم‌های ایرانی است منتها چنین فیلم‌هایی را نیز در پردیس‌ها نمایش خواهیم داد. این ریسکی است که مجموعه ما پذیرفته و اگر با استقبال مخاطب روبرو شود آن را ادامه می‌دهیم چون این اتفاق به بهتر شدن آثار ایرانی نیز کمک خواهد کرد.

این فیلم با نام «خیزش، غرش، آتش» در سال ۲۰۱۸ جلوی دوربین رفت که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، فیلمبرداری آن تا سال ۲۰۲۱ طول کشید و امسال همزمان در سینماهای هند و سراسر دنیا اکران شد و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ سینمای هند را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا