فرهنگ و هنر

«پینوکیو» تازه‌ترین اثر دل‌تورو؛ برداشتی دلخراش و زیبا از افسانه کلاسیک

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، تادل نوشت دل تورو – که به همراه مارک گوستافسون کارگردانی پینوکیو را بر عهده داشت- هرگز قرار نبود یک فیلم عروسکی موزیکال بسازد.

فرد تادل منتقد
فرد تادل منتقد و روزنامه نگار

او اضافه کرد: پینوکیو درک مضامین عمیق با حسی از وسواس وحشتناک کارگردان هزار توی پن و شکل آب را به نمایش می‌گذارد.

دل تورو، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی، فیلم‌های گوتیک ترسناک ستون فقرات شیطان، هزار توی پن و فیلم‌های اکشن آمریکایی از جمله تیغه ۲، اثر ابرقهرمانی فراطبیعی پسر جهنمی و دنبال آن پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی، حاشیه اقیانوس آرام و فیلم برنده جایزه اسکار شکل آب را کارگردانی کرده است.

دل تورو در نودمین دوره جوایز اسکار برای فیلم شکل آب اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد. همچنین این  فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را در این مراسم به خود اختصاص داد.

پینوکیو روز شنبه گذشته در جشنواره انیمیشن فیلم است در لس آنجلس به نمایش درآمد.

«پینوکیو» تازه‌ترین اثر دل‌تورو؛ برداشتی دلخراش و زیبا از افسانه کلاسیک

تادل منتقد سینما با پرداختی به محتوای فیلم نوشت: پینوکیو به مخاطبان جوان یا مسن اعتماد می‌کند تا با موضوعاتی مانند غم و اندوه و مرگ بدون این که صحبتی با آن‌ها شود، مواجه شوند. پینوکیو همچنین دیدی به دنیای پس از مرگ دارد که بسیار به کارهای دیگر دل تورو شبیه است.

او می‌گوید جزئیات فیلم آنقدر عالی است که انیماتورها قطرات باران را فریم به فریم روی بدن خود جابجا می‌کردند. وقتی آن‌ها به اقیانوس می‌رسند، فقط تصور کنید که برای جابجایی اقیانوس وسیع فریم به فریم چه کاری انجام شده است.

به نوشته تادل، پینوکیو هنوز هم موزیکال است. تمام آهنگ‌های جدید الکساندر دسپلات به‌جای ترانه‌سراهای دیزنی، به کودکی می‌مانند که در حین پیش‌روی، آهنگی را می‌سازد.

«پینوکیو» تازه‌ترین اثر دل‌تورو؛ برداشتی دلخراش و زیبا از افسانه کلاسیک

نتفلیکس فیلم پینوکیو را در ماه نوامبر و در ۹ دسامبر در سینماها اکران خواهد کرد.

در جشنواره انیمیشن فیلم است که با نمایش فیلم استاپ موشن پینوکیو پایان یافت، این فیلم و سازنده‌اش با تشویق‌ایستاده حضار بدرقه شدند.

پس از نمایش فیلم دل‌تورو از پینوکیو به عنوان شکلی از انیمیشن یاد کرد که در آن پیوند بین انیماتور و شخصیت از همه نزدیک‌تر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا