کارگری

رویکرد اصلی دادگستری قزوین برخورد با بی‌حجابی‌های سازمان‌یافته است

رویکرد اصلی دادگستری قزوین برخورد با بی‌حجابی‌های سازمان‌یافته است

به گزارش کا 118 و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، علی شعبانی گفت: موضوع عفاف و حجاب هم مبنای شرعی و دینی دارد و هم قبل از تاریخ اسلام در پیشینه ایرانیان این سبقه وجود داشته و مردم ایران به عنوان یک مردم متدین شناخته می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در دستگاه قضا به صورت روزانه مشاهده می‌کنیم که ریشه بسیاری از مشکلات از جمله پرونده‌های حقوقی و خانواده ریشه در زیر پا گذاشتن احکام الهی دارد.

وی تصریح کرد: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب وظایف سه قوه به تفکیک ذکر شده، ۳۰ دستگاه هم مربوط به قوه مجریه است، اصل این کار ایجابی و فرهنگی است و اگر این دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل کنند شاهد این اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۰ نفر از مدیران ارشد قضایی استان وظیفه رصد انجام تکالیف دستگاه‌ها را بر عهده دارند، نظارت‌ها هم در حال رصد است، در سازمان برنامه و بودجه هم اعتباراتی برای این امر و آمران به معروف و ناهیان از منکر تعیین شده است.

شعبانی افزود: مبنای ارتکاب عمل در زمینه حجاب و عفاف متفاوت است، افراد سازمان یافته در این زمینه بسیار اندک هستند، در اینکه این عمل جرم است جای بحث نیست، اما اینکه در برخورد با طیفی که سازمان یافته عمل نمی‌کنند در قانون عفاف و حجاب بجای حبس بیشتر به سمت محرومیت‌های اجتماعی خواهد بود.

شعبانی گفت: بر اساس قانون افرادی که می‌خواهند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند باید التزام عملی به قوانین داشته باشند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا