ورزشی

مدیرروستا: هیات رئیسه ما فوتبالی نیستند / اسکوچیچ نتوانست در تیم ملی انسجام ایجاد کند

مدیرروستا: هیات رئیسه ما فوتبالی نیستند / اسکوچیچ نتوانست در تیم ملی انسجام ایجاد کند

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره درخواست برای برکناری دراگان اسکوچیچ و معرفی کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی صحبت کرد.

اصغر مدیرروستا عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره تغییرات روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: در کمیته فنی بحث هایی به وجود نیامد، یک بحث بود و آن هم عدم همکاری با آقای اسکوچیچ بود که نظر کمیته فنی بود که به لحاظ عدم مدیریت و بعضی وقت ها هم در بحث فنی. کمیته فنی همان جا هم به اتفاق آرا رای بر این بود که گزینه اول ایرانی باشد و اگر در نهایت به توافق نرسیدیم، گزینه اول ایرانی مان آقای دایی بود که با ایشان صحبت شد و قبول نکردند. دو گزینه خارجی آقای پتکوویچ و آقای گونش مدنظرمان بودند. کمیته فنی به این جمع بندی رسیده بود. در نهایت در همان کمیته هم بحث آقای کی روش وقتی مطرح شد، کمیته به صورت کلی این گزینه را رد کرد. 

نظر کمیته فنی برای رفتن اسکوچیچ اجابت شد؟ او در این باره گفت: نه، اگر قرار بر این بود که همان زمان هیات رئیسه باید قبول می کرد. نه اینکه بیاید وتو کند. البته حق هیات رئیسه است که تصمیم بگیرد اما اگر قرار بود حرف کمیته فنی را اجرا کنند با توجه به اینکه اعضای هیات رئیسه گفته بودند تصمیم کمیته فنی لازم الاجرا است، بر خلاف آن تصمیم گرفتند و به اینجا رسیدیم که همان هیات رئیسه به آمدن آقای کی روش رای دادند.

شما و دیگر اعضا همچنان در کمیته فنی هستید؟ مدیرروستا پاسخ داد: بنده که نیستم ولی فکر می کنم دوستان دیگر تعدادی شان هستند.

او درباره اینکه فدراسیون فوتبال نظر کمیته فنی را نپذیرفت، بیان کرد: اگر قرار بود معنی قدیمی کمیته فنی باقی بماند ما استعفا نمی دادیم. اگر قرار بود به هر نحوی باشیم و حرف مان به کرسی ننشیند آن زمان چیزی که شما می گفتید درست بود. این احساس را داشتیم و خودمان را کنار کشیدیم.

با آقای پتکوویچ و گونش صحبت شد؟ عضو کمیته فنی گفت: نه دیگر، ما موقعی که این اسامی را مطرح کردیم که وارد هیات رئیسه شود، از قبل هیات رئیسه کار را بسته بودند و همه این جلسات نمایشی بود. متاسفم از این بابت که هیات رئیسه اینگونه عمل کرد. این نشان می دهد که قریب به اتفاق مجمع و همینطور هیات رئیسه ما فوتبالی نیستند و تصمیمات فوتبالی نمی گیرند.

مدیرروستا درباره اینکه چرا کمیته فنی با بازگشت کی روش مخالف بود، بیان کرد: صلاحیت که نمی توانیم بگوییم، شرایطش را نداشت. آقای کی روش 8 سال سرمربی تیم ملی بودند و دستاوردی که با رقم بالای دستمزد داشتیم در جام جهانی خوب باختیم یعنی بد نباختیم. به یک سرمربی 8 سال در سطح دستمزد بالا فرصت می دهیم و توقع فدراسیون هم باید بالا باشد. ایشان را باید مجاب کنیم که فینالیست جام ملت ها شویم و قهرمان باشیم یا در دوره دوم جام جهانی روسیه از مرحله اول گروهی صعود می کردیم.

مدیرروستا درباره اینکه طرفداران می گویند تیم ملی بهترین نتایج را با کی روش به دست آورده، گفت: هواداران ما باید بدانند این رقم پولی که از بیت المال هزینه شده و به کی روش رسیده، این چهار امتیاز هم به نظرم کم بوده است.

عضو سابق کمیته فنی درمورد برخورد فدراسیون با اسکوچیچ گفت: مربیان حرفه ای هستند و یک روز هستند و یک روز هم نیستند. شیوه قطع همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ خوب نبود، ما در کمیته فنی خودمان آقای اسکوچیچ را بنابر شرایط مدیریتی و فنی رد کردیم اما شیوه قطع همکاری اصلا درست نبود. آقای تاج قبل از انتخابات گفته بودند اگر به ایران بیایم کارلوس کی روش را می آورم که این به نظرم صحبت به جا و حرفه ای نبود. ایشان می آمدند و اگر کمیته فنی که خودشان را قبول داشتند یک بررسی می کردند و در نهایت با اسکوچیچ قطع همکاری می کردند و با کی روش وارد مذاکره می شدند.

دلیل اصلی برکناری اسکوچیچ چه بود؟ مدیرروستا در این مورد توضیح داد: آقای اسکوچیچ با توجه به اینکه بازیکنان بزرگی در تیم داریم به لحاظ مدیریتی نتوانست آن چیزی که باید را برای انسجام در تیم ملی ایجاد کند و عدم مدیریت و بعضاً‌ در بحث فنی هم در مورد ایشان بحث داشتیم و بعد از مدت‌ها به ارنج اصلی نرسیده بود و  خیلی نمی‌خواهم وارد مباحث مدیریتی شوم و بیشتر همان بحث مدیریتی بود. در مورد پیشنهاد سرمربیگری برای تیم امید هم من متعجبم از این بابت که چرا باید این پیشنهاد به ایشان داده شود. اگر ما اسکوچیچ را به لحاظ فنی قبول نداریم که آن جایگاه هم برایش مناسب نیست.

او اضافه کرد: ما آمدیم دلش را بدست بیاوریم که این بحث حرفه‌ای گری و اصول حرفه‌ای را نقض می‌کند. بعد هم ما آقای مهدوی کیا را در تیم امید داریم و در کمیته تشکیل جلسه دادیم و ایشان روی خط آمد و صحبت کرد و به نظرم آقای مهدوی کیا می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. به نظر من اگر فدراسیون با مهدوی کیا ادامه می داد با توجه به سبقه‌اش در فوتبال آلمان و دوره‌هایی که دیده است و توجیهی که در کمیته فنی بابت عدم نتایج خوب در بازی‌ها را داشت کاملاً‌ کمیته فنی توجیه شد و همانجا متوجه شدیم آقای مهدوی کیا با وجود سنش مربی پخته‌آی است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. من خواهشم از فدراسیون این است. ما هشت سال به کی‌روش پول دادیم، زمان دادیم، اختیار دادیم و فوتبال‌مان دربست در اختیارش بود. 20-30 درصد این موارد را در اختیار مهدوی کیا قرار دهید و نتیجه‌اش را ببینید. من قول می‌دهم در این صورت نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

مدیرروستا درباره اینکه از جواد نکونام و مهدی هاشمیان درباره دستیاران ایرانی کارلوس کی روش نام برده می‌شود، گفتک من در جریان این موضوع نیستم. جواد نکونام الان تیم دارد و قطعاً باشگاهش هم مخالف جدایی اوست و نتایج خوبی کسب کرده و لیگ قهرمانان آسیا بازی در پیش دارند و اینکه قطعاً مربی شاغل باید به قراردادش پایبند باشد. اگر بحث ملی است و فولاد رضایت به این موضوع می‌دهد گزینه خوبی است ولی این خیلی بد است برای 2 ماه بیاید و برگردد.

او همچنین درباره احتمال جانشینی جواد نکونام به جای کی روش روی نیمکت تیم ملی پس از جام جهانی گفت: این را من نمی توانم بپذیرم چرا که در کنارش آقای کی‌روش هیچ مربی ایرانی رشد نکرده است. حالا شاید رابطه کی‌روش با نکونام به واسطه اینکه کاپیتانش بوده بهتر باشد ولی من به نظرم می آید اتفاق نیافتد. مارکار آقاجانیان سال‌ها کمکش بوده و مربی خوبی است و همین آقای هاشمیان حضور دارد. چرا باید مهره‌‌هایمان را بسوزانیم. با همین هاشمیان ادامه دهیم. فدراسیون باید جایگاه مربی ایرانی را در کادر آقای کی روش به ایشان تفهیم کند و اینطور نباشد که فقط در تمرینات نقش تدارکات را داشته باشد. من فکر می کنم کی‌روش یا توانایی پرورش مربی ندارد یا نمی‌خواهد که اگر نمی خواهد فدراسیون باید او را مجاب کند. در آن هشت سال هیچ خروجی مربی ایرانی در کنار کی روش نداشتیم. هر مربی ایرانی که کنارش گذاشتند با ناراحتی کنار رفت و این نشان می دهد یک جای کار اشکال دارد. نظرم این است که هاشمیان حرمت و اقتدارش حفظ شود. فدراسیون باید دست بالا را داشته باشد چرا که کی روش نتیجه نگرفته و الان آمده در جام جهانی مربیگری می کند و رکوردش را افزایش می دهد، نه در امور فنی ولی در امور مدیریتی فدراسیون باید دست بالا را داشته باشد و خواسته هایش را اعمال کند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا