ورزشی

فنلاند به از دست دادن میزبانی مسابقات جهانی کشتی به خاطر روسیه واکنش نشان داد

فنلاند به از دست دادن میزبانی مسابقات جهانی کشتی به خاطر روسیه واکنش نشان داد

به گزارش کا 118، فدراسیون کشتی فنلاند به محرومیت این کشور از میزبانی مسابقات جهانی زیر 23 سال به دلیل عدم تمایل به حضور روس‌ها واکنش نشان داد.

پیش از این اتحادیه جهانی کشتی از به تعویق افتادن این مسابقات به دلیل مشکلات اخذ روادید روس‌ها و بلاروس‌ها برای ورود به این فنلاند خبر داده بود.

فدراسیون کشتی فنلاند اعلام کرد: ما بسیار ناامید هستیم، اما این تصمیم پس از انتقال مسابقات قهرمانی جهان زیر 20 سال از لهستان به اردن قابل انتظار بود. ما به نوبه خود همه توافقات را انجام داده‌ایم و اتحادیه جهانی نیز تأیید کرده است که به تمام تعهدات برگزارکنندگان عمل کرده‌ایم. شرایط سیاسی باعث به تعویق افتادن مسابقات شد. ما، انجمن‌های کشتی کشورهای شمال اروپا و بالتیک، درخواستی را برای حذف روسیه و بلاروس ارائه کردیم، اما به نتیجه نرسید.

 تاینا سوسیلوئوتو، مدیر کمیته المپیک فنلاند نیز در مورد این وضعیت گفت: موضع ما، مانند سایر کشورهای شمالی، بدون تغییر باقی مانده است. اکنون زمان مناسبی برای روسیه و بلاروس نیست که با آرامش به ورزش بین‌المللی بازگردند. فدراسیون کشتی فنلاند به تعهدات خود عمل کرد و در تعویق مسابقات دخالتی ندارد. این یک تحول بسیار نگران کننده برای ورزش بین المللی به دلیل تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، سیاسی شدن مسابقه برای حق میزبانی مسابقات است.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا