کارگری

وضعیت نامشخص کارگران پسماند زباله در کرمان/ تلاش برای بازگشایی کارخانه

وضعیت نامشخص کارگران پسماند زباله در کرمان/ تلاش برای بازگشایی کارخانه

پس از گذشت حدود ۹ ماه از بیکاری کارگران کارخانه پسماند کرمان هنوز وضعیت کارخانه و کارگران بیکار شده مشخص نیست.

منابع کارگری در کرمان به خبرنگار کا 118 گفتند: فعالیت این واحد جمع‌آوری و تفکیک زباله که در حاشیه شهر کرمان ابتدای جاده کوهپایه واقع شده، از اواخر پاییز سال گذشته به دنبال برخی مشکلات از سوی پیمانکار متوقف شده و در نتیجه کارگران شاغل در آن، بیکار شده و وضعیت کارخانه هم مشخص نیست.

به گفته این کارگر؛ جدا از مشکلات چندین ماهه کارگران، وضعیت این کارخانه پالایش زباله که از سال ۹۹ آغاز به کار کرده، مشخص نیست و هرچند ماه یکبار تعطیل می‌شود.

او گفت: ناتوانی مالی کارفرمای پیمانکار در پرداخت هزینه‌های جاری کارخانه باعث شده بازگشایی مجدد این واحد پسماند زباله به تعویق بیفتد.

به گفته این کارگر، بعد از برگزاری چندین جلسه از سوی مسئولان استانی و شهری کرمان، وعده رسیدگی به وضعیت کارخانه بازیافت و کارگران داده شد اما با گذشت حدود ۹ ماه بلاتکلیفی هنوز درخواست بازگشایی کارخانه و اشتغال کارگران برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه تعدیل‌شدگان به دنبال بازگشت به کار هستند، افزود: بی‌پولی و بیکاری این تعداد کارگر در کرمان مشکلات زیادی را دربرخواهد داشت.

این کارگر با اشاره به اینکه جدا از کارگران تعدیلی در کارخانه پسماند کرمان، تعداد زیادی از افرادی که به عنوان راننده و کارگر جمع آوری زباله درخارج از این کارخانه با این واحد همکاری دارند، با مشکل روبرو شده‌اند، در ادامه افزود: هرچند به زمان وعده‌ای که برای بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان به کارگران داده شده، نزدیک می‌شویم اما هنوز خبری از این اتفاق نیست.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا