ورزشی

آشتیانی: تبعات منفی سقف بودجه فدراسیون فوتبال را سال آینده خواهید دید/ هاشمی در انتصاب مدیرانش به دنبال انتخاب اصلح باشد

آشتیانی: تبعات منفی سقف بودجه فدراسیون فوتبال را سال آینده خواهید دید/ هاشمی در انتصاب مدیرانش به دنبال انتخاب اصلح باشد

به گزارش کا 118، امیررضا واعظ آشتیانی خصوص حضور کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست جدید وزارت ورزش اظهار داشت: امیدوارم آقای هاشمی بتواند در سمت جدید خودش موفق باشد و از طی کردن رویه‌های اشتباه و تکراری گذشته پرهیز کند و وزارت ورزش را از فضای روزمره‌گی به سمت چابک‌سازی ببرد و بتواند فضای ورزش را تلطیف کند و از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران در حوزه‌های مختلف بهره ببرد و استفاده کند و در عین حال در چیدمان مدیران و معاونان و انتصاب مسئولان در سمت‌های مختلف مرتبط با حوزه کاری خودش انتخاب اصلح را داشته باشد و به تعبیری شایسته‌سالاری را در دم و دستگاه وزارت ورزش حاکم کند و به طور خلاصه به گونه‌ای در این چند وقت دوران سرپرستی خودش عمل کند که اگر رئیس جمهور تصمیم گرفت از ایشان به عنوان گزینه وزارت استفاده کرده و به مجلس معرفی کند عملکرد قابل قبولی در این دوران از خودش به جا گذاشته باشد و آن را برای گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مجلس مورد استفاده قرار دهد و بتواند رأی اعتماد بگیرد.

وی در مورد عملکرد حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش هم توضیح داد: سجادی تلاشش بر این بود که کار موثری را انجام دهد و این خصوصیت هر مدیری است که تمایل دارد کارنامه موفقی از خودش به جا بگذارد ولی ایشان حداقل برنامه‌ها و شعارهایی که در روز رأی اعتماد به مجلس داده بود هیچکدام را عملی نکرد و حداقل وعده‌هایی که به مجلس داده بود محقق نشد که خودش عملکرد ایشان را زیر سوال می‌برد و مورد بعدی هم که به تعبیر بنده شاید هم اشتباه باشد این است که ایشان وزارت ورزش را دچار روزمره‌گی کرده بود و انتقاد جدی که به ایشان دارم این موضوع است که امیدوارم در دوره جدید مورد اصلاح قرار بگیرد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در مورد اینکه گفته می‌شود اگر سجادی استعفا نمی‌داد احتمالاً از سوی مجلس شورای اسلامی استیضاح می‌شد هم گفت: به هر جهت شخصی که رفته است را بهتر است در موردش زیاد صحبت نکنیم و بیشتر به آن چیزی که کاشته و عملکردش بوده است نگاه کنیم و دلیلی ندارد وارد مسائل این چنینی شویم. ایشان هم تلاش خودش را کرد تا عملکرد مثبتی از خودش به جا بگذارد و هر مدیری می‌خواهد مثمر ثمر باشد و کارنامه قابل دفاعی از خودش به جا بگذارد ولی برخی اوقاع تصمیمات و عملکرد به گونه‌ای است که بیشتر موجب توقف می‌شود تا اینکه باعث پیشرفت شود.

واعظ آشتیانی در مورد اینکه یکی از چالش‌های بزرگ وزیر ورزش از لحاظ دیدگاه عمومی، پاسخگویی به هواداران استقلال و پرسپولیس است هم توضیح داد: به هر جهت این دو باشگاه از این جهت که پرمخاطب هستند مورد توجه قرار دارند ولی خب اداره این دو باشگاه فقط بخشی از مسئولیت وزارت ورزش است و نباید آن را به کل تعمیم داد و آن باید در جای خودش بررسی شود ولی رشته‌های دیگر هم نباید قربانی فوتبال شوند و مورد بی‌توجهی قرار بگیرند و باید عدالت هم از لحاظ توزیع بودجه و هم از لحاظ توجهات برنامه‌ریزی میان فدراسیون‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی برقرار شود و این استراتژی‌های کلان و تعریف آن از وظایف وزارت ورزش است تا فدراسیون‌ها برنامه خود را بر اساس آن تعریف کنند. متاسفانه این اتفاق در حال حاضر نیست و وجود ندارد و وزارت ورزش از این لحاظ منفعل عمل کرده است و فدراسیون‌ها به شکل سلیقه‌ای خودشان استراتژی تعریف می‌کنند و برنامه ریزی می‌کنند و امیدوارم این مورد در دوره جدید مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد و به شکل دیگری عمل شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود تغییر در رأس وزارت ورزش با توجه به در پیش بودن المپیک آسیایی و مسابقات جام ملت‌های فوتبال و چند برنامه مهم‌ دیگر در زمان بدی اتفاق افتاد هم گفت: این خیلی درست نیست و این موارد در زمان تغییر وزیر ورزش نقشی ندارد. اگر تشکیلات سازمانی بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص حرکت بکند، جابجایی وزیر تاثیری ندارد ولی تغییر روئسای فدراسیون‌ها در برخی مواقع می‌تواند عملکرد آنها را دچار نقص کند ولی در خصوص وزیر ورزش این اتفاق حادث نمی‌شود.

آشتیانی در مورد قوانین سازمان لیگ و محدودیت‌های اعمال شده در نقل و انتقالات اظهار داشت: بحث سقف قرارداد و سقف بودجه در حقیقت منجر به گران کردن رشته فوتبال شده است و تبعات آن را سال آینده خواهید دید و نسبت به این موضوع تذکرات لازم هم داده شده بود. اصولاً کارهای بزرگ با افراد بزرگ و چابک رقم می‌خورد و با افراد منفعل نمی‌توان آن را پیش برد. گران کردن فوتبال هم باعث می‌شود بخش خصوصی رغبتی برای ورود به این حوزه نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا