اقتصاد

پایداری شبکه برق تهران نیازمند همکاری مشترکان است/ ۷ توصیه برای مدیریت مصرف

پایداری شبکه برق تهران نیازمند همکاری مشترکان است/ ۷ توصیه برای مدیریت مصرف

به گزارش کا 118 از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان مدیرعامل با بیان این که به دنبال فرارسیدن گرم‌ترین هفته سال جاری، رکورد 71 هزار و 500 مگاوات برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شده است، گفت: مطابق با پیش‌بینی های انجام شده به دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا، انتظار می‌رود نیاز مصرف برق کلان شهر تهران نیز طی هفته جاری به رقم 5 هزار و 350 مگاوات برسد که تامین این میزان انرژی جز با همراهی مشترکان، امری بسیار دشوار خواهد بود.

وی با قدردانی از همراهی ارزنده شهروندان تهرانی از تمامی مشترکان این شرکت درخواست کرد با توجه به شرایط آب و هوایی هفته جاری، مدیریت و صرفه جویی حداکثری در مصرف برق را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و به کارکنان این شرکت که به صورت شبانه روزی در تلاش برای حفظ پایداری شبکه هستند در ارائه خدمات شایسته کمک کنند.

ناظریان با اشاره به اجرای 142 برنامه تخصصی در حوزه‌های مختلف به منظور تامین برق مورد نیاز مشترکان این شرکت از سال گذشته خاطرنشان کرد: همواره مهم‌ترین مولفه در مدیریت پیک بار، همراهی مشترکان است و به همین دلیل از مشترکان این شرکت به ویژه مشترکان خانگی درخواست داریم حداکثر صرفه جویی ممکن را در مصرف برق به عمل آورند.

وی خودداری از استفاده همزمان وسایل برقی پرمصرف را در کاهش بار شبکه توزیع برق بسیار موثر دانست و گفت: ضروری است مشترکان تهرانی در هنگام روشن بودن کولرهای گازی اکیدا از روشن کردن همزمان وسایلی همچون جارو برقی، ماشین لباسشویی و اتوکشی البسه خودداری کنند.

وی افزود: تنظیم دمای سامانه های سرمایشی بر روی عدد 24 یا 25 درجه سانتیگراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از برنامه های شستشوی کوتاه مدت و دمای پایین در ماشین لباسشویی، بستن در اتاق‌های بدون استفاده در زمان روشن بودن سامانه‌های سرمایشی، جایگزینی لامپ‌های کم مصرف با لامپ‌های فوق کم مصرف LED از دیگر راهکارهای موثر در کاهش بار شبکه توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تاکید کرد: یکی از موثرترین شیوه های همراهی با صنعت برق کشور استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ابتدایی صبح یا ساعات پایانی شب است و همکاری مردم در این زمینه‌می تواند نقشی موثر در تامین برق مصرفی مورد نیاز تمامی هموطنان در سراسر کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا