اقتصاد

دستاوردهای مهم و ارزشمند سازمان در دو مین نمایشگاه مشهد

به گزارش کا 118؛ وحید زارع فکری دراین خصوص گفت: با ارائه بسته های سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش؛ با برخی از فعالان اقتصادی که تمایل به همکاری و مشارکت در طرح های جزیره کیش داشتند، تفاهم نامه های همکاری و مشارکتی منعقد شد. 

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که از 106 بسته سرمایه گذاری ارائه شده در این نمایشگاه تعداد 9 طرح آن به انعقاد تفاهم نامه های همکاری منتهی شد، بیان داشت: نخستین موضوع در طرح های مستقل جزیره هندورابی که شامل “اکو پارک، مجتمع اداری و خدماتی، تم پارک، دهکده سلامت، منطقه مسکونی، دهکده ساحلی، مجموعه تفریحی اقامتی پردیس زندگی و مجموعه تفریحی و اقامتی خانه دریا” با حجم سرمایه گذاری تقریبی 50 هزار میلیارد تومان برآورد مالی شده است. 

وحید زارع فکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات انجام شده با “گروه شمسا” یکی از سرمایه گذاران فعال و کلان مشهد، گفت: در نشستی که با اعضای گروه شمسا داشتیم در چندین طرح به توافق رسیدیم که در سه طرح “احداث هتل ایرانیان خارج از کشور با هدف ارز آوری به داخل کشور، احداث کارخانه آب شیرین کن و احداث نمایشگاه و فروشگاه مصالح ساختمانی در بندر چارک” جهت انعقاد تفاهم نامه به اجماع نظر رسیدند. 

به گفته زارع فکری، با احداث هتل ایرانیان خارج از کشور که یکی از زیرساخت های اقامتی در حوزه گردشگری این منطقه محسوب می شود؛ زمینه اررز آوری ایرانیان خارج از کشور با تامین امکانات رفاهی ویژه آنان نیز فراهم می شود.

وی حجم سرمایه گذاری تقریبی برآورد شده برای احداث این هتل را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با محقق شدن این اقدام مهم در حوزه گردشگری و اقتصادی شاهد ارز آوری بیشتری به این منطقه خواهیم بود.  

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: گروه شمسا به واسطه برخورداری از توان فنی و مهندسی در زمینه احداث واحد آب شیرین کن در این طرح نیز تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش امضا کردند.

وحید زارع فکری انعقاد تفاهم نامه دیگری با موضوع احداث نمایشگاه و فروشگاه مصالح ساختمانی در بندر چارک با گروه شسما را زمینه ساز تسهیل و تسریع در دسترسی به مصالح مورد نیاز طرح های مختلف در جزیره کیش عنوان کرد که این اقدام گامی موثر در راستای کاهش مصالح ساختمانی در جزیره خواهد بود. 

زارع فکری، افزود: “انجمن فرانگران نوین” که دارای یک هزار سرمایه گذار کلان و برندهای اصلی مشهد هستند؛ تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف توسعه سرمایه گذاری و سرمایه پذیری با سازمان منطقه آزاد کیش را منعقد کردند. 

وی، خاطر نشان کرد: شرکت های تولید زعفران استان خراسان رضوی با حجم سرمایه گذاری تقریبی 2 هزار میلیارد تومان و همچنین شهرداری مشهد نیز با سرمایه گذاری تقریبی 2 هزار میلیارد تومان در زمینه همکاری و جذب سرمایه گذار برای طرفین و احداث دفاتر نمایندگی در مشهد و کیش را امضا کردند. 

وحید زارع فکری، بیان داشت: هشتمین تفاهم نامه همکاری با ایرانشید و گروه تهیه و تولید سنگ های قیمتی در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار در حوزه سنگ های قیمتی با حجم سرمایه گذاری 15 هزار میلیارد تومان و اتاق صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی نیز با حجم سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان در زمینه تولید، فرآوری روغن های صنعتی، مبلمان با محوریت صادرات؛ نهمین تفاهم نامه همکاری منعقد شده با سازمان منطقه آزاد کیش بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا