فرهنگ و هنر

پرواز مستقیم گرگان ـ نجف هر هفته برقرار است/ تاکسی هوایی چه زمانی به گلستان می‌آید؟

کا 118/گلستان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: پرواز مستقیم گرگان ـ نجف در روزهای چهارشنبه هر هفته در حال انجام است.

علی متانت در گفتگو با خبرنگار کا 118 گفت: رسالت نخست ما تأمین ایمنی و سپس انجام پروازها است و تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار می گیریم، در انجام یک پرواز واحدهای مختلفی دخیل هستند و همکاران ما در بخش های مختلف به طور شبانه روزی برای انجام یک پرواز ایمن و سالم تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه فرودگاه گرگان جزو فرودگاه های استاندارد کشور محسوب می شود، افزود: فرودگاه کلاله مشکل زیرساختی داشت که در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان تأمین جایگاه سوخت این فرودگاه جزو مصوبات سفر قرار گرفت و درصدد هستیم با تأمین زیرساخت های حیاتی، پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شود.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: خوشبختانه از دو ماه گذشته پرواز مستقیم گرگان به نجف و بالعکس راه‌اندازی شده و چهارشنبه هر هفته این پرواز انجام می شود و زائران حرم امام حسین(ع) برای سفر به کربلای معلی می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

متانت از راه‌اندازی پرواز گرگان به قزاقستان خبر داد و یادآور شد: یکی از مطالبات استان گلستان برقراری پرواز گرگان به «اکتائو» قزاقستان بود که برای برقراری آن سه سال پیگیری کردیم و خوشبختانه این پرواز از 16 ماه گذشته راه‌اندازی شده و با استقبال خوب گلستانی‌ها همراه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی هیچ محدودیتی نداریم، تأکید کرد: در حوزه زیرساخت ها اعم از ترمینالی و تجهیزات ناوبری هیچ کمبودی در فرودگاه های استان وجود ندارد اما برای رونق مسافران و گردشگران خارجی باید جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف استان گلستان معرفی شود که برای تحقق این مهم نیز در حال رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان به راه اندازی تاکسی هوایی اشاره کرد و یادآور شد: اگر در آینده هواپیماهای زیادی وارد کشور شود امکان راه اندازی تاکسی هوایی وجود دارد اما در حال حاضر با توجه به محدودیت در تعداد هواپیما، هزینه تمام شده برای تاکسی هوایی بالا است لذا به صرفه نیست، در مجموع در صورت تأمین بسترهای لازم این مهم در فرودگاه کلاله توجیه اجرا دارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا