اقتصاد

ثبت رکورد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات در نیاز مصرف برق کشور/مردم از ساعت ۱۲ تا ۱۷ صرفه‌جویی کنند

ثبت رکورد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات در نیاز مصرف برق کشور/مردم از ساعت ۱۲ تا ۱۷ صرفه‌جویی کنند

به گزارش کا 118 از وزارت نیرو، “علی‌اکبر محرابیان” در واکنش به افزایش نیاز مصرف برق کشور در شبانه روز گذشته، شنبه، به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات گفت: در هفته بسیار گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی می‌شود بر شدت گرما افزوده شود و انتظار می‌رود متوسط گرما در این هفته افزایش قابل توجهی یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس برخی از گزارش‌ها، دمای هوای هفته جاری طی ۱۱ سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود، افزود: در زمان اوج مصرف روز گذشته، شاهد تقاضای حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بودیم که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

وی با اعلام‌اینکه میزان تقاضای برق کشور در هفدهم تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰۰۰ مگاوات بیشتر است، ادامه داد: این رقم در کل نسبت به رکورد سال گذشته ۲۰۰۰ مگاوات فزونی یافته است.

محرابیان با بیان این مطلب که بیش از ۳۰ هزار مگاوات مربوط به استفاده از سیستم‌های سرمایشی می‌شود، اظهار کرد: به منظور تامین برق پایدار برای همه هموطنان، تقاضا می‌کنیم که مردم تا جایی که امکان دارد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، برای نمونه کولرها را در دور کند تنظیم کنند، در ساعاتی که میسر است کولرها را خاموش کنند، در مصرف روشنایی و وسایل برقی منزل به ویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷) صرفه‌جویی داشته باشند.

وزیر نیرو تاکید کرد: هموطنان با کاهش مصرف برق می‌توانند از مزایای صرفه‌جویی تحت عنوان طرح سراسری پاداش صرفه ‌جویی برخوردار شوند.

وی در واکنش با تشدید گرمای هوا و مصرف بالای برق، ابراز داشت: سال گذشته با همراهی مردم با کمترین مشکلات و عدم اعمال محدودیت برق خانگی با موفقیت از تابستان عبور کردیم و چنانچه امسال نیز فضای همکاری برقرار باشد، بدون دغدغه از تابستان عبور می‌کنیم.

محرابیان با بیان اینکه در صورت تشدید گرمای هوا با همکاری مردم در مصرف بهینه برق ۱۰۰ درصد موفق از تابستان گذر می‌کنیم، تصریح کرد: در خرداد امسال ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و قبوض برق بخش قابل توجهی یا رایگان شد یا بستانکار شدند؛ در چنین شرایطی امیدوارم با همکاری بسیار خوب هموطنان همانند بسیاری از موارد که در گلوگاه‌های اساسی همکاری کرده‌اند، بتوانیم به نحو احسنت برق مورد نیاز را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: این صرفه‌جویی فقط مربوط به بخش خانگی نمی‌شود، در بخش اداری و تجاری کشور نیز  ظرفیت قابل توجهی برای صرفه‌جویی در نظر گرفته شده است؛ در بخش اداری پیش‌بینی ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی پیش‌بینی بود و تاکنون حدود ۷۰۰ مگاوات آن حاصل شده به عبارتی حدود ۳۰۰ مگاوات به راحتی می‌توان در ادارات صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا