فرهنگ و هنر

پیام وزیر ارشاد برای درگذشت کیومرث عباسی قصری

وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت کیومرث عباسی قصری شاعر کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش کا 118 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«هو الحیّ

در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین، شاعری روشن‌ضمیر از خیل ستایندگان آل‌الله، دعوت حق را لبیک گفت.  

استاد کیومرث عباسی قصری، غزلسرایی توانا بود که در عین پرداختن به مضامین گوناگون، در ستایش ولایت و شهادت نیز هیچ کم نگذاشت؛ به گونه‌ای که می‌توان غزل ایشان در مدح مولی‌الموحدین را در شمار بهترین اشعار علوی دهه‌های اخیر قرار داد. و البته که آثار باقیمانده از  او در حیطه‌ ادبیات دفاع مقدس نیز ارزشمند و ماندگار است.

با طلب رحمت و نور برای آن پیر سفرکرده، این مصیبت را به خانواده‌ کرامتمند ایشان و جامعه‌ ادبی ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و سلامت و توفیق شان را از درگاه دوست، خواهانم.»

کیومرث عباسی قصری، شاعر، زاده  ١٣٢٠ در قصر شیرین بود که در ۸۱ سالگی از دنیا رفت. او فارغ‌التحصیل رشته علوم قضایی در مقطع کارشناسی است. قصری در وصف امام حسین (ع) شعرهای متعددی را سروده است. او در سال ١٣٦١ ریاست راهنمایی و رانندگی کرمانشاه را به عهده داشته و با درجۀ سرهنگی بازنشسته شد و در سال ١٣٦٣ به تهران آمد.

شعرهای او در جزوات دو ساله انجمن ادبی کرمانشاه و کتاب‌های «غزل در قلمرو شعر معاصر»، «باغ ابریشم»، «باغ هزار ابریشم» و برخی روزنامه‌ها و مجلات چاپ شده است.

قصری با انجمن شعرای ایران، انجمن ادبی خواجو (تهران)، حوزه هنری و فرهنگسراهای تهران همکاری داشت.

از آثار او می‌توان به «حسن ختام»، «باغ ابریشم غزل‌های کرمانشاهی در قلمرو شعر امروز»، «آیه‌های زمینی آواز منتخبی از سروده‌های ١٣٥٧ – ١٣٧٢»، «گزیده ادبیات معاصر» و ‏«زمزمه نای و نی» اشاره کرد.

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا