کارگری

دیدار بازرسان سازمان بازرسی با مدیران صندوق بازنشستگی فولاد

به گزارش کا 118، نشست بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، معاونان و مدیران عامل شرکت‌های تابعه برگزار شد. 

احمد علی‌محمدی (بازرس کل حوزه امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور) در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در صندوق بازنشستگی فولاد گفت: آنچه در گزارش مدیرعامل صندوق فولاد و مدیران عامل شرکت‌های تابعه مشهود بود این بود که این عزیزان بدون اینکه عملکرد مدیران گذشته را تخطئه کنند به ارائه کارنامه مدیریتی و عملکرد خودشان پرداختند. 

وی افزود: صندوق بازنشستگی فولاد فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته و امیدواریم مدیران کنونی به گونه‌ای ریل‌گذاری صحیح انجام دهند تا مدیران آینده نیز با عزم و اراده در مسیر صحیح حرکت نمایند. 

ضرورت حرکت از بنگاه داری به سهامداری

علی‌محمدی ضرورت توجه مدیران صندوق و شرکت‌ها را به زنجیره تامین، هم افزایی، پرهیز از خام فروشی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و حرکت از بنگاه داری به سهامداری خاطرنشان کرد و گفت: ما در سازمان بازرسی بر حرکت مدیران در چارچوب کامل قوانین و مقررات تاکید ویژه‌ای داریم. در عین حال که نباید فراتر از قانون عمل کرد نباید از اجرای قانون نیز عدول کرد. 

وی افزود: طبیعی است که مدیران در معرض فشارها و خواسته‌های متعدد افراد باشند اما هنر مدیریت این است که کارها را به بهترین شکل ممکن در چارچوب موازین قانونی پیش برد. 

بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: چنانچه مدیران عامل شرکت‌ها مشکلاتی در خصوص شرکت متبوع داشته باشند که سازمان بازرسی بتواند در چارچوب موازین قانونی، به حل آن‌ها کمک نماید حتما سازمان این کار را خواهد کرد. ضمن اینکه نماینده سازمان در صندوق و همکارانشان نیز در این خصوص همکاری و تعامل خواهند داشت. 

تشریح دستاوردهای صندوق فولاد

در ابتدای این نشست، سید حجت کاظمی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد) در این نشست گفت: خوشبختانه صندوق فولاد در یک سال و نیم گذشته اقدامات شاخصی را انجام داده است. 

کاظمی گفت: صندوق فولاد تنها صندوقی بود که همسان‌سازی و پرداخت مطالبات را از محل درامدهای داخلی انجام داد. ضمن اینکه صفرشدن فرانشیز درمان، افزایش دوبرابری تسهیلات، پرداخت یارانه سفر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه سفر برای بازنشستگان، اصلاح ساختار منابع انسانی، تشکیل بانک پرونده‌های حقوقی و بانک املاک، تدوین برنامه راهبردی ۵ساله و خروج چندین شرکت از زیان از جمله مهم‌ترین دستاوردهای صندوق است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا