اقتصاد

نیم میلیون مشترک برق تهران مشمول پاداش صرفه جویی شدند

نیم میلیون مشترک برق تهران مشمول پاداش صرفه جویی شدند

به گزارش کا 118 از وزارت نیرو، کامبیزناظریان ” با بیان اینکه روز دوشنبه مورخ سوم مرداد ماه 1402 میزان مصرف برق کشور نصاب جدید ۷۲ هزار و 724 مگاوات را ثبت کرد گفت: افزایش سه هزار و ۲۰۰ مگاواتی تقاضای مصرف برق نیاز به تامین پنج نیروگاه 1000 مگاواتی دارد.

ناظریان با اشاره به جزئیات طرح پاداش صرفه‌جویی در بخش خانگی عنوان کرد: اتخاذ سیاست‌های تشویق محور کمک موثری به رعایت الگوی مصرف کرده است و بیش از یک و نیم میلیون  مشترک خانگی شهر تهران با کاهش مصرف برق در ماه‌های خرداد و تیر نسبت به سال گذشته مشمول پاداش صرفه جویی بالغ بر 60میلیارد تومان شده اند .

وی یادآور شد: میانگین صرفه‌جویی انجام شده توسط مشترکانی که موفق به کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته شدند، بالغ بر 20 درصد بوده است.

همچنین ضمن تشکر از همراهی مشترکان برق پایتخت در مدیریت مصرف برق افزود: بخش عمده‌ای از مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سامانه های سرمایشی است و تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی عدد ۲۴ درجه سانتی‌گراد و استفاده از دور کند کولرهای آبی می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار موثر باشد.

ناظریان خاطرنشان کرد: خودداری از استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف به ویژه در ساعات اوج بار نیز کمک شایان توجهی به حفظ پایداری شبکه برق در سراسر کشور خواهد کرد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا