ورزشی

هاشمیان: تاج و نبی اگر زرنگ هستند چرا کاری که با من کردند را با ویلموتس نکردند؟/ ما به قانون و قراردادمان احترام می‌گذاریم

هاشمیان: تاج و نبی اگر زرنگ هستند چرا کاری که با من کردند را با ویلموتس نکردند؟/ ما به قانون و قراردادمان احترام می‌گذاریم

به گزارش کا 118، وحید هاشیمان که در کادرفنی دراگان اسکوچیچ حضور داشت و به همراه تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد، پس از برکناری اسکوچیچ و حضور کارلوس کی‌روش در راس کادرفنی تیم ملی ایران از این تیم کنار گذاشته شد اما در این مدت همواره حواشی مختلفی پیرامون قرارداد او با فدراسیون فوتبال وجود داشته است.

هاشمیان صبح امروز در گفت‌وگویی مفصل با برنامه ورزشگاه درباره مدت حضورش در تیم ملی صحبت کرد و همچنین در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد هیچکدام از اعضای ایرانی کادرفنی تیم ملی ایران هیچ پاداشی بابت صعود به جام جهانی دریافت نکرده‌اند.

* بعد از اسکوچیچ صحبت شد که کنار کی‌روش بمانید؟

بعد از برکناری مربیان، من از اخبار شنیدم که آقای اسکوچیچ برکنار شدند و آقای کی‌روش می‌آیند و دستیار ایرانی ایشان هم آقای نکونام هستند. من دیگر اطلاعی نداشتم که می‌خواهند چه کار کنند. بعد از مدتی دیدم که آقای نبی و آقای اصولی در تلویزیون مصاحبه کرند و مدارک هم موجود است که گفتند ما می‌خواهیم وحید هاشمیان را نگه داریم. باز هم خبری نشد و من با آقای تاج تماس گرفتم و توسط خانم داوودی، منشی ایشان، به من گفتند بیا دیدار من. من رفتم و گفتم تکلیف من را مشخص کنید؛ من برای این تیم زحمت کشیدم و استعفا هم نمی‌دهم. اگر استعفا می‌دادیم یک موضوع دیگر درست می‌کردند و می‌گفتند خودش استعفا داد و رفت. من استعفا ندادم و گفتم من با آقای نبی صحبت می‌کنم و آقای نبی به شما اطلاع می‌دهد. دوباره دیدم هیچ خبری نشد و خودم بعد از بازی با سنگال به آقای نبی زنگ زدم و گفتم وضعیت من را مشخص کنید؛ من یا هستم و یا نیستم. بالاخره من سال‌ها در اروپا فوتبال بازی کردم و در تیم‌های پایه اروپا مربی بودم و سال‌ها قرارداد بستم و یاد گرفتم که‌ نمی‌شود ترک کار کرد. ما به قانون و قراردادمان احترام می‌گذاریم. آقای نبی گفتند من با آقای کی‌روش صحبت کردم و گفتند زمانی نیست و من می‌خواهم با مربی جدید آشنا شوم و وقت نیست. من گفتم پس وضعیت من را مشخص کنید. سپس برای من یک بلیت گرفته شد و بعد از نامه بعدی که زدم، به آلمان رفتم. بعد از آن دوباره من دو نامه به آقای تاج زدم و گفتم قرارداد من را مشخص کنید. اینها خودشان در قرارداد یک قانون گذاشتند که من موافق آن نبودم؛ اینکه اگر شخصی قراردادش را فسخ کند، باید سه ماه خسارت بدهد. 

 

* این در قرارداد شما هم بود؟

در قرارداد همه مربیان تیم ملی بود.

 

* چنین بندی در قرارداد ویلموتس هم وجود داشت.

درست است. اینجا که داستان خیلی جالب بود. یک‌بار گفتند قرارداد شما ۳۰ مرداد فسخ شده و یک‌بار دیگر هم گفتند قرارداد شما زمانی که آقای کی‌روش کارش را شروع کرده، فسخ شده است. فسخ کردن اصلا اینطور نیست و شما باید مربی را دعوت کنی و به صورت کتبی بنویسی و ایشان را برکنار کنی. یک موضوع دیگر هم بگویم؛ مدتی قبل وکیل من با آقای نبی، آقای فدایی و چند نفر دیگر جلسه گذاشته بودند که وضعیت وحید را مشخص کنید. من پیشنهاد داده بودم با توجه به اینکه من باید این پول را تبدیل کنم و برای مخارج زندگی‌ام بیاورم، اگر برای شما ممکن است، این پول را از فیفا به من بدهید.

 

* نمی‌توانند و به آن پول نمی‌شود دست زد.

اینها گفتند ما می‌توانیم. البته موضوعات دیگری هم هست که من نمی‌گویم‌. آقای نبی به وکیل من گفته ما اصلا قرارداد را فسخ نکرده بودیم. شما یک‌بار می‌گویید ۳۰ مرداد فسخ شده و آقای ممبینی می‌گوید وقتی آقای کی‌روش آمده، اتوماتیک فسخ شده و الان آقای نبی می‌گوید فسخ نشده است. از طرفی آقای نبی در یک پیام صوتی از من عذرخواهی کرد که رفتارها درست نبوده و حق با من است اما آخرش سر جای اول برمی‌گردد. مسئولان فدراسیون، آقای تاج، آقای نبی، شما که انقدر زرنگ هستید، چرا برای آقای ویلموتس این کار را نکردید؟ یک میلیارد و سیصد من زیاد است یا ۴.۵ میلیارد ویلموتس؟ کدام بیشتر است؟

 

* این روایت عجیب است و به نظرم قابلیت پیگیری دارد. الان هم برای سرمربی تیم ملی بزرگسالان و هم تیم امید، زمان ثبت و امضای قرارداد به درازا کشید، در صورتی که مربی خارجی هیچوقت اینطور کار نمی‌کند. کاش ما هم به قدری به مربی ایرانی عزت بگذاریم که با خیال آسوده‌ای کار کنید.

من به شهادت آقای عزیزی خادم، آقای خراطی و کسانی که در فدراسیون هستند، ۲۴ ماه حقوق نگرفتم و بعد از ۲۴ ماه حقوق من را دادند. آیا من در ۲۴ ماه، کار را زمین گذاشتم؟ الان که صحبت می‌شود، به خاطر برخوردها است. آلتین‌توپ در آلمان به دنیا آمده و در شالکه بزرگ شده و ترک تبار است. الان فدراسیون فوتبال این کشور به ایشان پست اجرایی داده است؛ یعنی ایشان را از آلمان آورده و پست اجرایی داده و در فینال قهرمانی باشگاه‌های اروپا کاپ را به این شخص می‌دهد که وسط زمین بگذارد تا به این شکل به بازیکنش شخصیت بدهد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا