فرهنگ و هنر

جشن شکوفه‌ها برای ۹ هزار دانش‌آموز کلاس اول گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش کا 118، در آیین نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در دبستان پسرانه بزرگمهر گنبدکاووس، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص شهدای دوران دفاع مقدس گفت: امنیت پایدار و عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و رشادت‌های رزمندگان ما بوده است.

کمال الدین نظرنژاد افزود: پس از ۲ سال برگزاری آموزش غیرحضوری در مدارس به سبب شیوع کرونا، سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خواهد بود و دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی موظف به حضور در کلاس درس هستند.

وی بابیان اینکه شیوع کرونا در ۲ سال گذشته آسیب‌هایی را به مباحث آموزشی و نیز فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان وارد کرد، بیان داشت: درسال تحصیلی جدید باید با تلاش مضاعف مربیان و اولیای دانش آموزان این آسیب‌ها برطرف شود.

نظرنژاد گفت: درسال تحصیلی جدید که از ۲ مهرماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد، ۸۵ هزار دانش آموز از پایه اول ابتدایی تا دوره دوم متوسطه به همراه ۱۰ هزار نوآموز (پیش دبستانی) در شهرستان گنبدکاووس بر سر کلاس درس حاضر خواهند شد.

نظرنژاد با اشاره به مهاجر پذیر بودن گنبدکاووس اضافه کرد: هر ساله حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید به ظرفیت دانش آموزی این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال تمامی مدارس گنبدکاووس در شهرها و روستاها به جز چهار مدرسه که چرخشی و دو نوبته هستند، در نوبت صبح فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگاران کا 118از شهرهای شرق گلستان مراسم نواخته زنگ شکوفه‌ها در رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالکیش، کلاله و مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان باحضور فرمانداران، مسوولان و مدیران آموزش و پرورش این شهرستان‌ها برگزار شد و سخنرانان ضمن تاکید بر اهتمام جدی دانش آموزان به فراگیری علم و دانش، از اولیای آنان خواستند در راستای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت ارتباط  بیشتری با مدرسه داشته باشند.

نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که ۴۱۱ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا