ورزشی

تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز بعنوان قهرمانی دست یافت

تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز بعنوان قهرمانی دست یافت

به گزارش کا 118، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از روز جمعه (13 مرداد) در استانبول آغاز شد که تیم ملی ایران با کسب 156 امتیاز و 2 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

این تیم سال گذشته در جایگاه چهارمی جهان قرار گرفته بود که بار دیگر توانست سکوی اولی را به خود اختصاص دهد.

در حالی که در رقابت های 5 وزن اول، سینا غلامی و سام سیار صاحب 2 نشان طلا و برنز شده بودند، در 5 وزن دوم یک طلا، دو نقره و یک برنز از آن شاگردان بهنام احسان‌پور شد.

در وزن 45 کیلوگرم، اهورا خاطری در دور نخست با با نتیجه 12 بر یک دانیل نگرو از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر آقاشیرین آقاشرینوف از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 از سد ایگناسیو ویلاسنور از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. خاطری در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر گور بونیاتیان از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 51 کیلوگرم، امیرمحمد نوازی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر اولجاس ژایونبایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر نوردولت بکبولاتوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 مغلوب یاماتو اوگاوا از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. نوازی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 مقابل ساشا پتروسیان از ارمنستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 60 کیلوگرم، سجاد پیردایه در دور اول با نتیجه 11 بر صفر دانیل گوربویچ از چک را مغلوب کرد و در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر یاندرو سوتو ریورا از پورتوریکو را مغلوب کرد. پیردایه در دور بعد با نتیجه 2 بر یک  از سد امور بک آسان اولو از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 جمال عباس اف از آذربایجان را شکست داد و به فینال راه یافت. پیردایه در این دیدار با نتیجه 4 بر یک مغلوب آکیتو ماهرا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 71 کیلوگرم، ابوالفضل حسینی پس از استراحت در دور اول،  با نتیجه 10 بر صفر تاتسوکی کامیا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 آلپ ارسلان بگینجوف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله با نتیجه 11 بر یک  اسلام کاژاروف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر یک مغلوب لاداریون لوکت از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 92 کیلوگرم، توحید نوری پس از یک دور استراحت، در دور دوم با نتیجه 5 بر 3 اودن سینکلایر از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل ساندرو کوراشویلی از گرجستان با نتیجه 11 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. نوری در این گروه با نتیجه 12 بر یک اسلام جان اسلام اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 2 جنگی هوکی از ژاپن را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

 

 

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا