فرهنگ و هنر

آزادگان با صبر و مقاومت عظمت ملت ایران را نشان دادند

کا 118/اردبیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: آزادگان با صبر و مقاومت و سلحشوری خود روحیه ارزشی ملت ایران را به نمایش گذاشتند.

داور نوری عصر چهارشنبه ۲۶ مردادماه در مراسم تجلیل از آزادگان در اردبیل اظهار کرد: ۲۶ مرداد سال ۶۹ یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای ملت ایران است که در این روز اولین گروه از آزادگان بعد از رهایی از اسارت رژیم بعث عراق به آغوش خانواده برگشته و قدم به خاک کشور گذاشتند.

وی از آزادگان به عنوان اسطوره‌های صبر، مقاومت و جهاد فی‌ سبیل‌الله یاد کرد و گفت:‌ در سخت‌ترین شرایط آزادگان سعی کردند تا عظمت روحی ملت ایران را به نمایش گذاشته و با حلم و صبر خود دشمن را نیز از پای در بیاورند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا، مجاهدت جانبازان و صبوری آزادگان در بهترین شرایط منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته و ما باید قدر این سرمایه‌های معنوی و ارزشی را بیشتر بدانیم.

نوری افزود: در کنار همه ایثارگری‌ها و سلحشوری‌هایی که فرزندان این مرز و بوم از خود به نمایش گذاشتند، امروز دشمن از روحیه مقاومت این ملت و جوانان در هراس و واهمه است چرا که در هشت سال دفاع مقدس نمونه‌هایی از این مکتب عاشورایی را مشاهده کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما قدردان مجاهدت خاموش آزادگانی هستیم که در کمال متانت و شایستگی پیام‌رسان عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره از این آزادگان به عنوان پشتیبانان نظام اسلامی یاد می‌شود.

نوری اضافه کرد: امروز همه ما وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه آزادگان را داریم و سعی ما بر این است تا در ابعاد مختلف به ویژه در بخش‌های درمانی و رفاهی در خدمت این اسطوره‌های ارزشی نظام اسلامی باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: قطعا در فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت این کشور نام و یاد آزادگان نیز برای همیشه جاودانه می‌ماند و ما ۲۶ مرداد را در تقویم این کشور یک روز با عظمت و پرافتخار می‌دانیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا