فرهنگ و هنر

حضور وزیر ارشاد در “خانه ارغوان”

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ (4 شهریور ماه) پیش از سفر به استان کرمانشاه در مراسم اقامه نماز بر پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج (شاعر معاصر) شرکت کرد.

به گزارش کا 118 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه قبل از انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج به مراسم وداع در تالار وحدت، در مراسم اقامه نماز بر پیکر مرحوم ابتهاج در خانه ارغوان (خانه این شاعر معروف به سایه) حضور یافت.

وزیر فرهنگ پس از حضور در مراسم اقامه نماز بر پیکر مرحوم ابتهاج در گفتگو با دختر زنده یاد ابتهاج، فقدان این استاد برجسته ادبیات کشور را، غم بزرگی برای اهالی شعر و ادب فارسی دانست و بر اهتمام مجموعه وزارت فرهنگ در برپایی باشکوه مراسم وداع در تالار وحدت و مراسم خاکسپاری در گیلان تاکید کرد.

هوشنگ ابتهاج اواخر تیرماه به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود و ۱۹ مرداد در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت.
امیرهوشنگ ابتهاج شاعر پژوهشگر ایرانی متخلص به «سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد.
از آثار دیگر او می‌توان به تصنیف سپیده (ایران ای سرای امید) اشاره کرد. 

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا